شناسهٔ خبر: 57447767 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امام جمعه بندرعباس :

دانشجو موذن جامعه است و باید درجامعه بصیرت افزا باشند

شهید بهشتی می‌گوید دانشجو موذن جامعه است و جامعه را برای عبادت و بندگی خداوند بیدار می‌کند دانشجویان باید در جامعه بیدار کننده و بصیرت افزا باشند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس با اشاره به ۱۶ آذر و روز دانشجو گفت: دانشجویان باید فتنه‌های آمریکا و استکبار جهانی را بشناسند و مردم کشور را آگاه کنند.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه دانشجویان نباید در دام توطئه‌های آمریکا گرفتار شوند گفت: بیشتر دانشجویان کشور مومن و انقلابی هستند.

او گفت: شمار آن‌هایی که در چند روز گذشته در دانشگاه‌ها با فتنه‌های آمریکایی‌ها همصدا شدند اندک بود و نباید این فتنه‌ها را به همه دانشجویان کشور نسبت داد.

امام جمعه بندرعباس گفت: به عنوان مثال تعداد آن‌هایی که در دانشگاه شریف فتنه به پا کردند حدود ۲۰۰ نفر بود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس با اشاره به لزوم توجه به اقتصاد دریا محور و تجربه موفق بسیاری از کشور‌ها در توسعه شهر‌های ساحلی گفت: در چند قرن گذشته در کشور ما، سیاست‌های ساحل گریزی مانع توسعه شهر‌های ساحلی شده است.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به ظرفیت‌های بزرگ ساحلی در هرمزگان گفت: استفاده از ظرفیت دریا در استان و کشور باید به فرهنگی عمومی تبدیل شود که این فرهنگ سازی وظیفه رسانه‌ها است.

او گفت: اگر می‌خواهیم شاهد توسعه کشور باشیم باید محور این توسعه توجه به سواحل کشور باشد.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به وضعیت نامطلوب سواحل هرمزگان از نظر توسعه اقتصادی گفت: هرچند از زمان سیاست گذاری رهبر معظم انقلاب اسلامی برای توسعه سواحل مکران کار‌های خوبی انجام شد، اما تا رسیدن به شرایط مطلوب راه زیادی در پیش داریم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده گفت: باید با آبادانی سواحل شهرستان‌های میناب، سیریک و جاسک، فقر در این مناطق را ریشه کن کنیم و با اجرای سیاست‌های دریا محور، موجب آبادانی همه شهر‌های ساحلی کشور شویم.

امام جمعه بندرعباس از همه مسئولان استانی خواست که توجه به سیاست‌های دریا محور را در اولویت کار‌های خود قرار دهند.

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ۷ آذر و روز نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی ارتش و سپاه گنجینه‌های بی پایان برای حفظ امنیت و اقتدار برای ایران هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: اکنون نیروی دریایی ارتش به برکت انقلاب اسلامی آب‌های دوردست را درنوردیده و پرچم اقتدار و عزت نظام جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز درآورده است.

برچسب‌ها:

نظر شما