شناسهٔ خبر: 57446659 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در مازندران:

درهای صادرات را برای رونق بازار کشاورزی مازندران باز کنیم

ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران پیگیری مسائل کشاورزان و باغداران را ضروری دانست و از مسئولان استانی و ملی خواست تا درهای صادرات را برای رونق بازار محصولات کشاورزی باز کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نمازجمعه ساری تقوای الهی را سبب زینت رفتار دانست و با گرامیداشت سالروز شهادت مجاهد روحانی میرزاکوچک خان جنگلی و شهید مدرس اظهار داشت: پیروزی قیام نهضت انقلاب اسلامی مرهون تلاش و ایثار مجاهدان در طول تاریخ است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ثمره جهاد مجاهدان به شمار می‌رود، افزود: انقلاب اسلامی از تبار نورانی برخوردار است و راه خود را بشناسیم ومنحرف نشویم.

وی بااشاره به روز جهانی معلولان از این قشر به عنوان جامعه مظلوم و محروم یاد کرد و گفت: جامعه نباید وظیفه خود را مقابل توانجویان فراموش کند.

آیت الله لائینی سالروز تصویب قانون اساسی را گرامیداشت و آن را افتخار نظام جمهوری اسلامی دانست که بر مبنای دین و اسلام این قانون مصوب شده است و گفت: محتوای قانون اساسی دینی و قانونی است.

رویکرد ۱۶ آذر ضد آمریکایی است

امام جمعه ساری به درپیش بودن مناسبت ۱۶ آذر و روز دانشجو اشاره کرد و افزود: دانشجویان فرهیخته به سفر نیکسون رئیس جمهور وقت آمریکا اعتراض کردند و رویکرد ۱۶ آذر ضد آمریکایی و ضد کودتای ناجوانمردانه ۲۸ مرداد است.

وی با تسلیت شهادت مدافع امنیت وطن شهید احمد صالحی گفت: جامعه شهید پرور استان با حضور باشکوه در مراسم وداع و تشییع پیکر این شهید والامقام ادای دین خواهند کرد.

آیت الله لائینی با اشاره به نگرانی کشاورزان و باغداران از مسئولان خواست تا درهای صادرات را به روی محصولات کشاورزی باز کنند، افزود: برداشت نارنگی با قیمت پایین آن به صرفه نیست و بازار برنج نیز راکد است و از استانداری و جهاد کشاورزی تقاضا داریم تا مسئله را جدی گیرند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه حساب مطالبات و اعتراضات از اغتشاشات جدا است، پیگیری مسائل باغداران و کشاورزان را ضروری دانست و از مسئولان استانی و ملی خواست تا فرایند صادرات را برای رونق بازار کشاورزی تسهیل کنند.

وی همچنین با گرامیداشت روز نیروی دریایی از نیروی دریایی به عنوان مظهر رشد، فناوری و پیشرفت و تبلور خودباوری یاد کرد و گفت: نیروی دریایی با داشتن فرمانده علمی، لایق و توانمند در عرصه خودباوری گام برداشته است.

آیت الله لائینی با تاکید براین که دنیاطلبی سبب حرص و آز بیشتر انسان می‌شود، افزود: آنان که غنی ترند به دلیل حرص و طمع، محتاج‌تر هستند و در پرتو تقوا باید بر حرص فائق آمد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به غارت استعمارگران و استکبار افزود: برخی از افراد غافل و فریب خورده اقدام به جرم و جنایت می‌کنند و بنیان استکبار و استعمار حرص و طمع است و آمریکا خود را ابرقدرت جهان می‌دهند و با قوی شدن ملت‌ها و کشورها مخالف است.

وی انرژی هسته و رشد در زمینه‌های علمی را حق ملت ایران دانست و گفت: آمریکا می‌خواهد ما را از حق مسلم محروم کند و طبق فرمایش مقام معظم رهبری، آمریکا مذاکره نمی‌خواهد بلکه باج می‌خواهد درحالی که هیچ ایرانی باغیرتی باج نمی‌دهد.

نظر شما