شناسهٔ خبر: 57441845 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه کشور خبر داد

آغاز تربیت وکلای تخصصی در کشور

محمد محرومی

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه کشور از اجرایی شدن طرح وکالت تخصصی در مرکز وکلای قوه قضاییه به عنوان یک ضرورت در جامعه امروز خبر داد و گفت: تربیت وکلای تخصصی در عرصه‌های مختلف آغاز شده و در آینده‌ای نزدیک اولین گروه وکلای تخصصی، گواهی خود را دریافت خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

حسن عبدلیان پور روز پنجشنبه ۱۰ آذرماه در همایش ملی لایحه برتر که در محل دادگستری آذربایجان شرقی برگزار شد، با اشاره به جایگاه و شان وکیل و وکالت، اظهار کرد: کلمه وکیل ۲۴ بار در قرآن کریم به عنوان صفت خدا بیان شده که نشانگر ارزشمندی و اهمیت این شغل است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که وکلای مرکز قوه قضاییه در جریانات اخیر پای کار نظام بودند و به معنای واقعی از نظام و انقلاب دفاع کردند، افزود: این امر نشان از احساس مسئولیت و دین وکلای کشور بوده که خود را جزوی از نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌دانند. در جریان اغتشاشات اخیر هیچ یک از وکلا در جمع دستگیر شده‌ها نبودند.

وی ادامه داد: وکلا باید لایحه‌هایی را طراحی کنند که کمک حال روند قضایی و بال دیگر قاضی در ختم دادرسی باشد. یکی از این کمک‌ها، طراحی لایحه خوب بوده تا کل روند پرونده و دید قاضی را تغییر بدهد.

عبدلیان پور در خصوص این همایش با بیان این‌که تمامی لوایح تاثیرگذار در دادرسی به صورت کتاب به چاپ می‌رسد، گفت: حدود ۱۲۰ لایحه در محورهای مختلف به دبیرخانه همایش لایحه برتر ارسال شده بود.

وی از صدور فراخوان برای جذب نظرات کارشناسی برتر در سطح کشور خبر داد و گفت: اختتامیه این همایش نیز در شهر تبریز برگزار خواهد شد.

آغاز تربیت وکلای تخصصی در کشور

آغاز تربیت وکلای تخصصی در کشور

آغاز تربیت وکلای تخصصی در کشور

آغاز تربیت وکلای تخصصی در کشور

انتهای پیام 

نظر شما