شناسهٔ خبر: 57436038 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

با حضور استاندار خراسان جنوبی انجام شد

اختصاص ۵.۵ میلیارد تومان به پروژه مدرسه ۶ کلاسه قاین

سپیده قلندری اسفدن

استاندار خراسان جنوبی در برنامه‌های سفر خود به شهرستان قاینات، از پروژه در حال احداث مدرسه شش کلاسه شهرک هاشمیه بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

جواد قناعت، امروز پنج شنبه ۱۰ آذر در جریان این بازدید درخصوی تأمین اعتباری به مبلغ ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان قول مساعد داد.

به گزارش ایسنا، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از این مبلغ توسط استانداری و ۴ میلیارد تومان هم توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تأمین می شود. عملیات اجرایی این پروژه اوایل سال ۱۴۰۰ آغاز شده و همچنان در حال اجراست.

برابر تفاهم نامه صورت گرفته با اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، شورای اسلامی و دهیاری روستا، اجرای ۴۰ درصد کار را به عهده گرفته‌اند. این مدرسه با زیربنای ۴۲۵ متر مربع در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع در حال اجراست. با احداث این مدرسه، تعداد ۲۰۰ دانش آموز شهرک هاشمیه شهرستان قاینات از محیط آموزشی مطلوب بهره‌مند خواهند شد.

این بازدید با حضور نماینده مردم شهرستان های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی ائمه‌ جمعه، فرماندار، فرمانده سپاه و جمعی از مدیران کل ستادی و استانی انجام شد.

در جریان این بازدید استاندار در پاسخ به مطالبه جوانان منطقه درخصوص ایجاد پایگاه امداد جاده‌ای در شهرک هاشمیه و تیغاب، این موضوع را به بررسی در جلسه کارشناسی ویژه با حضور دستگاه‌های متولی منوط کرد. 

اختصاص دو میلیارد تومان به پروژه کتابخانه مرکزی قاین

بازدید استاندار خراسان جنوبی از کتابخانه مرکزی قاین، مبلغ دو میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه در حال احداث به همراه داشت. عملیات اجرایی پروژه کتابخانه مرکزی قاینات در سال 1389  آغاز شده و همچنان ادامه دارد. این پروژه با زیربنای 3 هزار مترمربع در حال اجراست و در حال حاضر 57 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

همچنین با حضور استاندار خراسان جنوبی در آفریز از پروژه اجرای طرح هادی این روستا بازدید شد. در جریان این بازدید درخصوص روند اجرا، پیشرفت فیزیکی و اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل و بهره برداری از آن، اطلاعات جامعی دریافت کرد.

با توجه به قرار گرفتن قسمتی از روستای آفریز در مسیر سیل، اجرای دیوار ساحلی برای جلوگیری از ورود رواناب به روستا از ضرورت هاست که در این بازدید به آن اشاره شد.

استاندار خراسان جنوبی و نماینده مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، از پروژه اجرای طرح هادی روستای تیغدر بازدید کرد. قناعت، در این بازدید در جریان ضرورت اجرای دیوار ساحلی به جهت ارتقاء سطح ایمنی روستا در برابر سیلاب قرار گرفت. اختصاص اعتبار برای اجرای پروژه دیوار ساحلی به بررسی‌های کارشناسی موکول شد.

انتهای پیام 

نظر شما