شناسهٔ خبر: 57396666 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

جام جهانی 2022 قطر – گروه F

بلژیک - مراکش؛ نبردی با انگیزه‌های متفاوت

صاحب‌خبر -
امروز از ساعت 16:30 در ورزشگاه الثمامه تیم‌های ملی بلژیک و مراکش در دیداری از گروه F جام‌جهانی 2022 قطر به مصاف هم خواهند رفت.یکی دیگر از عجایب هفته نخست جام‌جهانی 2022 دفاعی بازی کردن بلژیک بود. هیچ‌وقت ندیده بودیم که بلژیکی‌ها از برد با یک گل تا این حد راضی و خشنود باشند. در هر صورت شیاطین‌سرخ واقعی را با وجود کسب 3 امتیاز در بازی نخست ندیدیم و شاید شرایط در بازی دوم تغییر کند. به نظر می‌آید صعود از گروه برای بلژیک چالش نباشد، ولی عملکرد این تیم در همین بازی‌های گروهی تحلیل می‌شود و فعلاً راضی‌کننده نبوده. بلژیک دوره قبل در مرحله گروهی 9 گل زد. بلژیک در مرحله انتخابی به‌طور متوسط هر بازی سه گل زد اما مقابل تیمی که تقریباً چهار دهه در جام جهانی بازی نکرده بود، به دردسر افتاد و بعد از پنالتی‌گیری تیبو کورتوآ با گل دقیقه 44 میشی باتشوایی سه امتیاز بازی را از آن خود کرد. مهاجم فنرباغچه که جای روملو لوکاکوی مصدوم را در ترکیب تیم گرفته بود، با این گل پیروزی بخش، جور ستاره‌های تیم از جمله کوین دبروین را کشید که در انتخابی عجیب به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. همین پیروزی برای صدرنشینی بلژیک در گروه F کافی بود اما حالا در دیدار با تیمی سرسخت‌تر باید بازی شان را بهبود بخشند. احتمالاً باتشوایی باز هم بار گلزنی نسل طلایی رو به پیری گذاشته بلژیک را به دوش می‌کشد و سطح موفقیت او در جانشینی بهترین گلزن تاریخ بلژیک(لوکاکو در 102 بازی ملی 68 گل زده و در 10 بازی جام جهانی پنج بار دروازه حریفان را باز کرده است) برای رساندن بلژیک به رؤیاهای بزرگش در قطر اهمیت زیادی دارد. این شاید آخرین شانس مربی اسپانیایی تیم، روبرتو مارتینس باشد و بلژیک برای اینکه سومی در جام جهانی قبلی را بهبود بخشد، باید مراقب تیمی باشد که در تنها دیدار قبلی‌اش در جام جهانی 1994 امریکا با یک گل شکستش داده است.
مراکش؛ مصمم و پرانگیزه
مراکشی‌ها مقابل کرواسی جنگنده بازی کردند و عملکردشان با وجود اینکه شاید جذاب نبوده باشد، تحسین‌آمیز بود. روی ضدحملات الرکراکی برنامه داشت و تیمش می‌توانست به کرواسی ضربه کاری را بزند. با این حال امتیاز گرفتن از تیمی که دوره قبل فینالیست شده ارزشمند بود. شاید با همان تاکتیک بتوانند دومین تیمی را که در نیمه‌نهایی دوره پیش حضور داشت هم متوقف کنند. با نگاهی به عملکرد همگروه‌های‌شان در دوره قبل (کرواسی و بلژیک) و در مرحله انتخابی (کانادا) می‌توان دریافت که گلوگاه دشواری پیش روی مراکشی‌ها قرار گرفته است.ولید الرکراکی مربی تیم اعتراف کرده تیمش شانسی برای صعود به مرحله حذفی از گروهی که دو تیم بزرگ اروپایی در آن هستند، ندارد اما در بازی چهارشنبه کار کروات‌ها را سخت کرده بودند. برای تیمی که در بیش از نیمی از بازی‌هایش در جام جهانی نتوانسته گل بزند(9 تا از 17 بازی) متوقف کردن کرواسی در بازی بدون گل آمار خوبی محسوب می‌شود.بعد از باخت به مصر در یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آفریقای پارسال، وحید هلیلودزیچ که به دلیل اختلاف‌نظر حکیم زیاش و نصیر مزروعی را کنار گذاشته بود، از تیم جدا شد اما رکراکی هر دو را برگردانده. مربی سابق الدحیل قطر شروع خوبی داشته و حالا هم یقیناً از یک امتیاز در بازی با بلژیک خوشحال می‌شوند چهار روز قبل از اینکه بازی حساس تیم مقابل کانادا برگزار شود. شمال آفریقا و بخصوص مراکش جمعیت زیادی در قطر دارد و مطمئناً جو سختی برای بلژیک ایجاد می‌کنند.
نکات مهم
مارتینس ابراز امیدواری کرده لوکاکو به این بازی برسد اما او قطعاً به زمان بیشتری نیاز دارد. مهاجم 29 ساله اینتر از اوایل شهریور بیشتر درگیر مصدومیت همسترینگ بوده و شاید برای نشستن روی نیمکت هم آمادگی لازم را نداشته باشد مگر تا بازی آخر گروه مقابل کرواسی. در غیاب او، باتشوایی شانس بیشتری برای بازی در نوک حمله دارد. لویی اوپندا مهاجم لانس گزینه دیگری برای تعویض در نیمه دوم است ضمن اینکه لئاندرو تروسار مقابل کانادا بازی خوبی انجام داد و در این فصل در برایتون درخشیده اما سخت است که بتواند جای کاپیتان ادن آزار را بگیرد. مارتینس احتمالاً با همان سیستم بازی قبلی تیمش را به میدان می‌فرستد اما توماس مونیه و آمادو اونانا می‌خواهند خود را به ترکیب اصلی برای بازی به ترتیب در پست بال-مدافع و هافبک وسط برسانند.

نظر شما