شناسهٔ خبر: 57396192 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

نواقص قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری توسط وزارت بهداشت برطرف می‌شود

زاهد صفت تعداد پرستاری شاغل در بیمارستان‌های دولتی گیلان را چهار هزار و ۷۰۰ نفر نفر اعلام کرد و گفت: قرار است نواقص قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری توسط وزارت بهداشت برطرف شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، طاهره زاهد صفت شامگاه دوشنبه( ۷ آذر) در گفت‌وگوی خبری آخرین گزارشات از روند اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را تشریح کرد و اظهار داشت: با تلاش‌های انجام شده این قانون از حدود دو ماه قبل عملا در فاز اجرایی قرار گرفت.

 

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه گیلان چهار هزار و ۷۰۰ نفر گروه پرستاری شاغل در بیمارستان‌های دولتی دارد عنوان کرد: خوشبختانه بودجه خوبی به استان گیلان برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری تخصیص پیدا کرد به طوری که در سه ماهه بهار امسال این پرداخت‌ها را انجام دهیم. 

 

زاهد صفت با بیان اینکه قرار است نواقص و اشکالات این قانون توسط وزارت بهداشت برطرف شود تصریح کرد: به ۲۵ مرکز درمانی تابع دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم اعلام کردیم با توجه به فرمولی که طبق آن پرداخت تعرفه گذاری خدمات پرستاری صورت می‌گیرد، اگر ابهامی دارند، می‌توانند برای شفافیت و رفع مشکل مراجعه کنند.

 

وی اذعان کرد: قرار بود فوق‌العاده خاص پرستاران با ضریب سه پرداخت شود اما به علت کمبود منابع سازمان برنامه و بودجه کشور روی ضریب یک متمرکز بود، بنابراین این امر مورد قبول واقع نشد اما پیگیری‌ها همچنان برای این بخش از پرداخت‌های گروه پرستاران و کلیه شاغلان گروه‌های وزارت بهداشت ادامه دارد.

 

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه در حوزه کارانه پرستاری استان، مبالغ تا تیرماه پرداخت شده است افزود: در مورد اضافه کار هم استان گیلان به روز است و اضافه کار مهر ماه امسال پرداخت شده است.

 

زاهد صفت در مورد برخورداری پرستاران از درآمدهای پرستاری ابراز داشت: در حال حاضر کارانه قاصدک همچنان تا پایان اسفند ۱۴۰۱ به پرستاران ما به صورت ماهانه پرداخت میشود که این پرداخت از قانون تعرفه گذاری جداست.

 

وی ابراز داشت: اسامی پرستاران طرحی که ۴۲ ماهه بودند و در دوران کرونا فعالیت داشتند و سپس با پایان مهلت طرح خود خارج شدند را به وزارت بهداشت ارسال کردیم تا این نیروها حداقل تحت پوشش  شرکت شوند که در این مورد هم منتظر تامین منابع و نظر وزارتخانه هستیم.

 

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان میزان استقبال پرستاران از برنامه ویزیت در منزل را مطلوب دانست و خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش جامعه پرستاری، کارگاه‌های آموزشی عملی با حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص و با توجه به فیلدی که پرستاران در آن مشغول به کار هستند، برگزار می‌شود.

 

 

پایان پیام/165

نظر شما