شناسهٔ خبر: 5736888 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

پيروزي دلجسب واليبال ابران مقابل قهرمان المپيک در کازان

تيم ملي واليبال ايران در هفته پنجم رقابت‌هاي ليگ جهاني 2015 به مصاف روسيه، قهرمان المپيک رفت و توانست حريف خود را شکست دهد.

صاحب‌خبر -

تيم ملي واليبال ايران در هفته پنجم رقابت‌هاي ليگ جهاني 2015 به مصاف روسيه، قهرمان المپيک رفت و با نتيجه 3 بر يک (25 بر 20، 25 بر 16، 25 بر 19 و 25 بر 23) برابر ميزبان خود پيروز شد و جمع امتيازهاي خود را به عدد 4 رساند و روس‌ها يک امتيازي باقي ماندند. اين پيروزي در حالي رقم خورد که تيم ايران تاکنون موفق به شکست روسيه نشده بود و حالا با اين نتيجه طلسم شکست‌ناپذيري روس‌ها مقابل ايران هم شکست.

در بازي امروز تيم ايران مسابقه را با ترکيب شهرام محمودي، ميلاد عبادي‌پور، سعيد معروف، فرهاد قائمي، سيد محمد موسوي و عادل غلامي آغاز کرد؛ مهدي مرندي هم که جايگزين فرهاد ظريف شده است بعد از چند امتياز وارد زمين شد و براي ايران بازي کرد. در امتياز 8 بر 7 به سود روسيه وقت استراحت فني اول اعلام شد و شاگردان بوبان تا اينجاي کار پاياپاي با حرف قدرتمند خود پيش رفتند. در ادامه تيم ايران عملکرد مناسبي نداشت و تقريباً اشتباهات در تمام بخش‌ها موجب شد تا امتياز به 16 بر 10 به سود ميزبان تغيير کند تا بازهم کواچ درخواست وقت استراحت کند. سرمربي ايران در ادامه بازي غفور، مهدوي و ميرزاجانپور را وارد زمين کرد، اما شرايط تغييرات چنداني نداشت.

شاگردان بوبان عملکرد ضعيف خود را ادامه دادند و در مقابل هم روس‌ها لحظه به لحظه بهتر مي‌شدند تا اينکه در امتياز 21 بر 14 به سود روسيه بازهم کواچ درخواست وقت استراحت کرد و با دريافت کننده‌هاي خود بيشتر صحبت کرد. سرويس و دريافت‌هاي اول ايران بسيار بد بود تا اينکه عادل غلامي با دو سرويس خود توانست اختلاف را کم کند، اما اين ست در پايان با نتيجه 25 بر 20 به سود روسيه خاتمه پيدا کرد.

تيم ايران ست دوم را بسيار خوب شروع کرد. شاگردان بوبان اين ست را با ترکيب موسوي، محمودي، معروف، ميرزاجانپور، عبادي‌پور و غلامي آغاز کردند و توانستند با سرويس‌هاي خوب ميرزاجانپور اختلاف امتياز 4 تايي را با حريف خود ايجاد کنند تا ورونکوف درخواست وقت استراحت کند و اسپريدنوف که ملقب به ديوانه است را روانه بازي کرد. وقت استراحت فني اول در امتياز 8 بر 4 به سود ايران اعلام شد. بازيکن شماره 9 روس‌ها که هميشه يکي از بازيکنان تاثيرگذار اين تيم بود از زمان حضورش در ترکيب روسيه نتوانست عملکرد خوبي داشته باشد و به نوعي پاشنه آشيل تيمش در ست دوم بود. بازيکنان روسيه به قدري استرس گرفته بودند که حتي پاسور با تجربه آنها هم خطاي دو ضرب داد! در امتياز 16 بر 8 به سود ايران وقت استراحت فني دوم اعلام شد. بازيکنان ايران شناخت خوبي از اسپريدنوف داشتند و اکثر سرويس‌ها را به دست وي مي‌زدند. ملي‌پوشان ايران در اين ست توانستند بازي را کنترل کنند که در اين بين سعيد معروف با عملکرد خوب خود نقش بسزايي داشت. اين ست با نتيجه 25 بر 16 به سود ايران خاتمه پيدا کرد تا روس‌ها در ست دوم شکست سنگيني را برابر ايران تجربه کنند.

ست سوم را هم تيم ايران بهتر آغاز کرد. ايران ست سوم را با ترکيب ميرزاجانپور، عبادي‌پور، معروف، موسوي، محمودي و غلامي شروع کرد و توانست تا امتياز 8 بر 5 عملکرد خوبي داشته باشد. در امتياز 11 بر 6 آندره ورونکوف که پاسور خود را هم تغيير داده بود درخواست وقت استراحت فني کرد تا توصيه‌هاي لازم را به بازيکنان خود بکند. وقت استراحت فني دوم در امتياز 16 بر 10 به سود ايران، اعلام شد. اين در حالي بود که بوتکو، پاسوري که سرمربي روس‌ها وارد ميدان کرده بود عملکرد مناسبي نداشت، اما در طرف مقابل شرايط براي ايران بهتر شد. اوضاع براي روس‌هاي مدعي لحظه به لحظه بدتر مي‌شد تا اينکه در امتياز 20 بر 14 به سود ايران بازهم سرمربي آنها درخواست وقت استراحت فني کرد. در امتياز 23 بر 17 به سود ايران و زماني که روس‌ها کمي به ايران نزديک شدند کواچ احساس خطر و درخواست وقت استراحت کرد تا وقفه‌اي در کار روس‌ها ايجاد شود. امتياز 25 براي ايران را هم ميرزاجانپور کسب کرد تا اين ست با نتيجه 25 بر 19 به سود شاگردان کواچ خاتمه پيدا کند.

در ست چهارم هم تيم ايران بازي را با ترکيب ميرزاجانپور، عبادي‌پور، معروف، موسوي، محمودي و غلامي آغاز کرد و مانند ست‌هاي دوم و سوم عملکرد کم‌نظيري داشتند. در امتياز 8 بر 2 به سود ايران بود که تيم‌هاي به وقت استراحت فني اول رفتند. اختلاف امتياز به قدري زياد بود که بازيکنان ايران اجازه مي‌داد بدون استرس به بازي خود ادامه دهند، اما روس‌ها در طرف مقابل تلاش زيادي مي‌کردند تا اختلاف امتياز را کم کنند. در امتياز 16 بر 10 به سود ايران هر دو تيم به وقت استراحت فني دوم رفتند. کري خواني بين معروف و اسپريدنوف به سود کاپيتان تيم ملي واليبال ايران پيش مي‌رفت تا اينکه بازهم سرمربي‌ روس‌ها درخواست وقت استراحت کرد؛ اين اتفاق در امتياز 18 بر 11 افتاد. در امتياز 19 بر 15 به سود ايران اين کواچ بود که درخواست وقت استراحت فني کرد تا اختلاف امتيازها بيشتر نبود. بعداز چند امتيازي که روس‌ها گرفتند کواچ تعويض کرد و قائمي و صنوبر را وارد زمين کرد. اين ست با نتيجه 25 بر 23 به سود ايران تمام شد تا شاگردان بوبان بتوانند نخستين پيروزي خود در ليگ جهاني 2015 را جشن بگيرند.

تيم ملي واليبال ايران پيش از اين 4 مسابقه برگزار کرده بود که حاصل آن تنها کسب يک امتياز بوده است که با اين حال تيم ايران بالاتر از روسيه و در مکان سوم جدول رده‌بندي قرار داشت. شاگردان بوبان در دوگانه نخست خود در لس آنجلس برابر آمريکا قرار گرفتند و با نتايج مشابه 3 بر يک مغلوب حريف خود شدند. تيم ايران از آنجا به لهستان رفت تا برابر تيم ملي اين کشور قرار گرفت؛ ملي‌پوشان ايران در بازي نخست با نتيجه 3 بر يک و در بازي دوم برابر لهستان با نتيجه 3 بر 2 بازنده شدند تا حاصل 4 مسابقه تيم ايران کسب يک امتياز باشد.

بازي دوم ايران و روسيه فردا از ساعت 19:40 دقيقه برگزار مي‌شود.

نظر شما