شناسهٔ خبر: 57315915 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تشکیل بسیج ریشه در تاریخ اسلام دارد/اعتراف دشمن به شکست در جنگ ترکیبی بر علیه جمهوری اسلامی

اسماعیل محبی پور در همایش بسیجیان لارستان با اشاره به نقش راهگشای بسیج در پیشرفت جمهوری اسلامی ایران گفت: تشکیل بسیج و تکیه به نیروی مردمی برگرفته از تعالیم اسلام است، جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر این نیروهای مخلص مبادی سخت از حمله نظامی تا جنگ ترکیبی اخیر را با کلید مقاومت پشت سرگذاشته و به سمت قله اقتدار در حرکت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان، معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری فارس در همایش بزرگ بسیجیان لارستان که به مناسبت سالروز تأسیس بسیج مستضعفین برگزار شد اظهار داشت:  سال ۱۳۵۸ در چنین ایامی که کمتر از ۱۰ ماه  از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته بود یک فرمان تاریخی برای ابران و چه بسا اسلام توسط امام خمینی صادر شد مبنی بر تشکیل سازمان بسیج مستضعفین.

اسماعیل محبی پور گفت: الگویی که امام با اطمینان خاطر بر اساس آن فرمان تشکیل بسیج را داد به تاریخ اسلام برمی گردد، تاریخی که از زمان ظهور آن نبی مکرم اسلام دست خود را در دست مردم قرار داد و در برابر ابر قدرت های شبه جزیره عربستان و خارج از شبه جزیره با اسلام مقابله می کردند، ایستاد،این صف آرایی و همکاری مردم بود که از مرحله ساخت مساجد تا قیام نظام پیامبر را یاری کردند و اسلام عزیز سنگرهای جهان را فتح کردند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس افزود:  البته زمانی اسلام آسیب دید که روحیه زمام داران به سمت سلطنت رفت و از یاری مردم و اتکا به مردم سر باز زدند و چه بسا در برابر مردم ایستادند و نتیجه آن این شد که اسلام محدود و محصور شد و به انحراف کشیده شد.

محبی پور تکیه اسلام بر مردم را عامل پیروزی دانست و عنوان کرد: در هرجایی که اسلام به مردم متکی شد به دلیل فطرت پاک مردم ندای الهی را شنیدند و برای پیروزی مقاومت کردند و در این مقاومت هرچه داشتند تقدیم کردند و نتیجه گرفتند.

وی با اشاره به الگوگیری تشکیل بسیج از تعالیم اسلام بیان داشت:  در انقلاب اسلامی ایران، مرحوم امام از این الگوی دینی فرمان تشکیل بسیج مستضعفین را صادر کردند، شاید در آن مقطع کسی در فکر این نبود که  روزگاری نه چندان دور به فاصله هشت تا ده ماه خواهد آمد که دیوانه ای در منطقه (صدام) به تحریک ده ها کشور به ایران حمله می کند و حتی بعد از  آغاز جنگ نظامی علیه کشور ما عده ای در این فکر بودند که با استفاده از فرمول های معمول نظامی می توان مقاومت کرد و عبارت هایی مثل زمین دادن و زمان گرفتن را استفاده کردند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس ادامه داد: جنگ تحمیلی که یک جنگ شبه جهانی علیه ما بود با حضور نیروهای مردمی مدیریت و در ده ها عملیات پیروز شد و بعد از ۸ سال دشمن دست تسلیم بلند کرد و به تمامی معاهدات رجوع کرد.

اسماعیل محبی پور با تأکید بر نقش راهگشای بسیج در تاریخ جمهوری اسلامی ایران گفت: پس از جنگ تحمیلی، در هر وقایع فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، امنیتی،  سازندگی و اقتصادی که به بسیج و روحیه بسیجی متکی شدیم فضل الهی نصیب ما شد و این دریای بیکران نیروهای داوطلب به ما برای بودن کمک کرد، اگر فرهنگ انقلاب اسلامی مانده است به واسطه بسیج است، اگر روحیه جهادی برای خدمت وجود دارد به واسطه بسیج است و هرکسی در هر لباسی و در هر منصبی با روحیه بسیجی در میدان حاضر شد موفق شد.

وی با اشاره به صدور انقلاب در سطح جهان اضافه کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی رویکرد استفاده از ظرفیت بسیج در عرصه های مختلف را در خود تجربه کرد و این فرهنگ بسیجی به جهان منتقل شد، زمانی که در دهه اول انقلاب حرف از صدور انقلاب به جهان زده  می شد عده ای به غلط برداشت می کردند که جمهوری اسلامی در اندیشه کشور گشایی است در حالی که جمهوری اسلامی به دنبال فتح قلب ها و ذهن ها بود و نتیجه آن را امروز در عرصه های مختلف می بینیم. 

محبی پور گفت: در  این جریان فراگیر بسیجی، کشورهای ایران و افغانستان، ترکیه، لبنان، یمن، پاکستان و عراق، عمان و بحرین در کنار هم حرکت کردند و این صدور انقلاب بود که امروز در قلب آفریقا هم رسیده است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار فارس با اشاره به عصبانیت دشمن از قدرت رو به رشد جمهوری اسلامی تصریح کرد: این پایداری ۴۴ ساله انقلاب اسلامی ایران و در این شکوفایی مستمر و ثمر دادن های پی در پی بسیج از جنگ تحمیلی تا مبارزه با بیماری ها و سازندگی، دشمن را عصبی کرده است امروز اگر دشمن بر علیه ما دشمنی می کند فقط به دنبال دشمنی با حکومت نیست دشمن از قدرت ایران واهمه پیدا کرده است آن هم در شرایطی که قدرت های سرمایه دار سیاسی جهانی در چالش هستند و به بن بست رسیده اند. و می خواهند مقاومت را بشکنند روزگاری با جنگ سخت، روزگاری با جنگ امنیتی.

زمانی در همین کوچه های شهرهای ما ۱۷ هزاز نفر را با ترور به خاک و خون کشیدند، منافقین کوردل روزگاری با بمب گذاری دراتوبوس کودکان ما را در میدان نمازی شیراز به آتش کشیدند و امروز هم با تزریق پول و انگیزه توسط کشورهای غربی_عبری و عربی احساس قدرت پیدا کرده و در فکر همان آشوب ها است.

وی گفت: در عرصه های فرهنگی هر آن چیزی که در اختیار داشتند از سینما تا ماهواره و فضای مجازی بهره برداری کردند تا فرهنگ دینی و معنوی ما را از بین ببرند، در عرصه اقتصادی با تحریم وارد شدند و سعی کردند ما را زمین گیر کنند که یکی پس از دیگری شکست خوردند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس با اشاره به هجمه دشمن با یک جنگ ترکیبی به سمت جمهوری اسلامی اظهار داشت: پس از این شکست ها، دشمن رو به سوی یک جنگ ترکیبی آورده که به تعبیرشان همه گزینه ها از نظامی، فرهنگی، اقتصادی تا دیپلماسی، امنیتی، عملیات روانی همه روی میز است و در حال استفاده بر علیه جمهوری اسلامی هستند از بزرگترین امکانات و تجهیزات استفاده کرده است. 

وی این جنگ ترکیبی را بزرگترین جنگ رسانه ای تاریخ دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر درگیر بزرگترین جنگ رسانه ای تاریخ بشریت است، در همین وقایع دو ماه اخیر که منجر به ناامنی و شهادت بسیاری از مدافعان وطن شد سی و هفت سرویس جاسوسی بسبج شده بودند تمامی شبکه ها را برای برهم زدن معادلات ذهنی مردم و مسئولین به کار گرفتند و نتایجی هم گرفتند و نتیجه نهایی این است که  امروز مسئول اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی اعلام می کند ما در ناامن سازی ایران شکست خوردیم.

محبی پور با اشاره به غوطه ور شدن عده ای در این مسیر اشتباه گفت: در این مسیر عده ای اشتباه کردند و ای کاش به محض روشن شدن چراغ قرمز فتنه و  تفاوت آن با چراغ سبز اعتراضات بحق متوجه بودند در کدام مسیر قرار گرفته اند و هزینه ها را مضاعف نمی کردند اما خاصیت فتنه همین است باید دقت کرد و خوب تشخیص داد و در گلوگاه ها بر سر دوراهی ها اشتباه نکند.

وی افزود:  خوش بحال کسانی که فهمیدند مسئله چیست و در راه دفاع از انقلاب اسلامی ایستادند که در رأسشان نیروهای بسیج مخلص بدون هیچ وظیفه اداری و دریافت هزینه با آبرو و دارایی شان ایستادگی کردند و امروز جمهوری اسلامی به سمنت امنیت در حرکت است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس مسیر اسلام و حرکت جمهوری اسلامی را مسیری پایان ناپذیر دانست و اظهار کرد: اسلام مسیری پایان ناپذیر است، در اسلام بن بست نداریم اسلام آخرین دین الهی است اسلام خواهد بود و مهم این است که ما مسلمان بمانیم، باید تکلیف خودمان را مشخص کنیم. در این مسیر آزمایش هایی پیش خواهد آمد این آزمایش فتنه نه اولین بود و نه آخرین، هرقدر که جبهه حق پیشرفت کند شیطان و عوامل آن از جمله آمریکای جنایت کار برای زمین زدن وارد می شوند.

محبی پور با اشاره به نقش محوری بسیج در جهادهای دفاعی و تبیینی گفت: دو محور مهم نیاز امروز بسیجی هاست، آنهایی که توسط فرماندهان و مسئولین به صحنه ها فراخوانده می شوند چه صحنه های سازندگی و چه صحنه های سازمان رزم بروند کار کنند و کسانی که در این امور توانایی ندارند باید به سمت جهاد تبیین بروند و حقایق را بیان کنند.

معاون استاندار فارس بر حرکت مقتدرانه ایران در مسیر پیشرفت تأکید و تصریح کرد: ما به سمت قله در حرکت هستیم و به قدرتهایی رسیده ایم که هیچ کسی جرأت نگاه چپ به ما را ندارد. امروز ما قدرت مستقلی هستیم که با قوت به زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران به مسیر ادامه  می دهیم.

پایان پیام/

نظر شما