شناسهٔ خبر: 5731015 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حمله موشکی به گارد مرزی سعودی

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ شبکه تلویزیونی المسیره با اعلام این خبر به جزئیاتت بیشتری اشاره نکرد .

خبر دیگر یگانهای موشکی ارتش و کمیته های مردمی یک دستگاه تانک را در منطقه الصبه در مرزها با استان جیزان عربستان و یک دستگاه تانک را نیز در منطقه ظهران الجنوب منهدم کردند.

منابع آگاه  یمنی خبر حمله موشکی انصار الله یمن به مسجدی در استان نجران هنگام برپایی نماز جمعه  را  تکذیب کردند.

احمد العسیری سخنگوی ائتلاف به اصطلاح سعودی مدعی شده بود انصار الله یمن مسجدی را در نجران عربستان هدف حمله موشکی قرار داده که در پی آن دو نفر کشته و شمار دیگری زخمی شده اند.

جنگنده های سعودی خانه یکی از شهروندان را در منطقه دماج در استان صعده بمباران کردند که بر اثر آن شماری شهید یا زخمی شدند.

همچنین بر اثر حمله هوایی جنگنده های عربستان به یکی از محله های صنعا پایتخت یمن 9 نفر کشته شدند  در این حمله همچنین 60 نفر نیز در آن زخمی شدند .

سخنگوی وزارت بهداشت یمن در کنفرانس خبری اعلام کرد: جنگنده های سعودی بیمارستانهای الثوره ،‌ بیمارستان 48 و بیمارستان السبعین را در صنعاء پایتخت یمن و همچنین بیمارستانهای الجمهوری ، درمانگاه منطقه مران و نزدیک به 17 مرکز بهداشتی دیگر را در استان صعده و  دفتر بهداشت و بیمارستان الجمهوری و 15 مرکز بهداشتی را در استان تعز بمباران کردند.

وی گفت در مجموع 61 بیمارستان و درمانگاه و مرکز درمانی در سراسر یمن بمباران شده است.

سازمان یونسکو  ضمن محکوم کردن حملات سعودی ها  به میراث فرهنگی یمن اعلام کرد: شهر قدیمی صنعا جواهر شهرهای قدیمی جهان است .

خبر دیگر  جنگنده های سعودی مرکز پلیس شهر عتق را در استان شبوه دو بار بمباران کردند.

در صحنه سیاسی نیز سخنگوی جنبش انصار الله یمن اعلام کرد: هنوز نمی دانیم کدام یک از  احزاب و گروههای یمنی در کنفرانس صلح  ژنو شرکت خواهند داشت.

محمد عبد السلام گفت:« اسماعیل ولد الشیخ  نماینده ویژه سازمان ملل در یمن تاکنون هیچ توضیح رسمی درباره شخصیت های سیاسی یمن که قرار است در کنفرانس ژنو حضور داشته باشند ، به ما نداده است و ما درباره افراد دعوت شده  به کنفرانس ژنو کاملا بی اطلاع هستیم ».

قرار بود کنفرانس  نمایندگان احزاب و گروههای سیاسی یمن با هدف دستیابی به یک راه حل سیاسی برای پایان دادن به بحران داخلی این کشور فردا در ژنو برگزار شود اما سازمان ملل به عنوان ناظر این گفتگوها دیشب اعلام کرد کنفرانس ژنو با یک روز تاخیر (دوشنبه) برگزارخواهد شد .

 سازمان ملل علت تعویق یک روزه کنفرانس ژنو را  تاخیر در ورود یکی از هیئت های شرکت کننده در این کنفرانس اعلام کرد .

 کنفرانس ژنو با حضور احزاب و گروههای سیاسی اصلی یمن از جمله نمایندگان دولت مستعفی،  انصار الله و نیز حزب علی عبد الله صالح  رئیس جمهور اسبق یمن تحت  نظارت سازمان ملل متحد برگزار خواهد شد.



نظر شما