شناسهٔ خبر: 57231592 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نیروهای سوریه دموکراتیک: ترکیه دو روستا را در شمال سوریه بمباران کرد

صاحب‌خبر -
نیروهای سوریه دموکراتیک: ترکیه دو روستا را در شمال سوریه بمباران کرد
خبرگزاری آریا-سخنگوی نیروهای سوریه دموکراتیک به رهبری کردها در اواخر عصر (شنبه 1911-2022) در توییتر اعلام کرد که هواپیماهای ترکیه دو روستای ساکنان آوارگان داخلی در شمال سوریه را بمباران کردند.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا به نقل از رویترز؛ترکیه روز سه شنبه اعلام کرد که پس از تکمیل عملیات فرامرزی علیه شبه نظامیان غیرقانونی حزب کارگران کردستان (PKK) در عراق، پس از انفجار مرگبار هفته گذشته در استانبول، قصد دارد اهدافی را در شمال سوریه تعقیب کند.

دولت ترکیه شبه نظامیان کرد را مسئول انفجار در خیابان استقلال استانبول در 13 نوامبر می‌داند که در آن 6 نفر کشته و بیش از 80 نفر زخمی شدند.

فرهاد شامی، مدیر مرکز رسانه‌ای نیروهای سوریه دموکراتیک در توییتر نوشت: «نیروی هوایی اشغالگر ترکیه روستای «البالونیه» را بمباران کرد که مملو از آوارگان عفرین است که در سال 2018 به زور از عفرین آواره شدند. "

وی افزود: این بمباران همچنین "روستای دهیر العرب را هدف قرار داد که ساکنان آن آواره‌های راس العین است که به دلیل اشغالگری ترکیه در سال 2019 به اجبار آواره شدند."

وزارت دفاع ترکیه اواخر روز شنبه در توییتی اعلام کرد که "خواستار تلافی این حمله خائنانه" است و تصویری از پرواز یک جنگنده را منتشر کرد.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت انفجار در خیابان عابر پیاده استانبول را بر عهده نگرفته است و پ ک ک و نیروهای دموکراتیک سوریه مسئولیت این انفجار را رد کرده اند.

ترکیه تاکنون سه حمله به شمال سوریه علیه یگان‌های مدافع خلق کرد سوریه (YPG) انجام داده است که به گفته آن، شاخه‌ای از حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) است. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پیشتر گفته بود که ترکیه ممکن است عملیات دیگری را علیه یگان های مدافع خلق کرد انجام دهد.

نظر شما