شناسهٔ خبر: 57225444 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام خبر داد

چاپ ۲۷۰ عنوان کتاب در استان ایلام

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: امسال در مجموع ۲۷۰ عنوان کتاب در این استان چاپ و منتشر شده که بیانگر فعالیت مناسب اهالی فرهنگ در این حوزه است.

صاحب‌خبر -

علی هوشمند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام در آیین تجلیل و تکریم از فعالان و خادمان حوزه نشر کتاب و کتابخوانی ایلام به مناسبت سی امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی گفت: خوشبختانه فعالیت اهالی این حوزه روز به روز در عرصه‌های فرهنگ و هنر بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: امسال در مجموع ۲۷۰ عنوان کتاب در این استان چاپ و منتشر شده که بیانگر فعالیت مناسب اهالی فرهنگ در این حوزه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام با ذکر اینکه بیش از ۲۰۰ مجموعه رسانه اعم از مکتوب و الکترونیکی در استان فعالیت دارد، افزود: علاوه بر این ۴۰ موسسه انتشاراتی نیز در استان فعالیت دارد.

هوشمند اظهار کرد: خوشبختانه جایگاه کتاب در فرهنگ و جامعه ما همچنان والاست و چاپ عنوان‌های مختلف کتاب بیاگر این موضوع است و در کنار ان فرهنگ مطالعه نیز نیازمند تقویت است.

وی گفت: استان ایلام در حوزه دفاع مقدس، پایمردی و ایثار و شهادت و میزبانی از زائران حسینی ویژگی‌های منحصر بفردی دارد که دعوت می‌شود از اهالی قلم که همواره پیش قدم و پیش گام بوده، در تولید آثار مرتبط با این محور‌ها نیز مشارکت و همراهی داشته باشند.

در این آیین تعدادی از مولفان، نویسندگان و ناشران استان دغدغه‌های خود را در خصوص نشر کتاب از جمله قیمت کاغذ، مشکلات حوزه چاپ، اختصاص یارانه‌ها و خرید کتاب و حمایت از فعالان حوزه نشر کتاب را با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان بیان کردند.

در این مراسم از ۲۴ نفر از فعالان حوزه نشر کتاب و کتابخوانی استان با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

نظر شما