شناسهٔ خبر: 57185898 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

وضعیت آب و هوای کشور امروز 26 آبان 1401/ بارش باران در بیشتر استان های کشور

موج نیوز

نقشینه، با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از بارش باران در بیشتر استان‌ها خبر داد که این بارش‌ها در ارتفاعات و نقاط سردسیر به صورت برف خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج، امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی به تشریح وضعیت جوی امروز 26 آبان 1401 کشور پرداخت و گفت: امروز سامانه بارشی در غرب، جنوب غرب، مناطقی از شمال غرب و مرکز، بوشهر و نیمه شمالی فارس و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، تهران، البرز و سمنان، بارش باران و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: شدت بارش‌ها امروز در استان‌های خوزستان، لرستان، غرب و جنوب اصفهان، کهگلویه و بویر احمد و چهارمحال و بختیاری خواهد بود.

نقشینه خاطر نشان کرد: بارش‌ها در ارتفاعات و نقاط سردسیر به شکل برف خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: وزش باد جنوبی در استان‌های گیلان و اردبیل موجب افزایش دما خواهد شد و فردا غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز غربی و مرکزی آسمانی صاف و آفتابی خواهند داشت که کاهش نسبی دما و گاهی وزش باد نیز پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه ادامه داد: برای استان‌های فارس، بوشهر، شرق خوزستان، جنوب اصفهان، شمال کرمان، یزد، خراسان شمالی،خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شرق سمنان فردا رگبار رعد و برق باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی به تدریج از اواخر وقت فردا از شرق ایران خارج خواهد شد، افزود: در دو روز آینده باد شدید امکان خیزش گردوخاک را در مناطق مستعد افزایش خواهد داد.

کارشناس سازمان هواشناسی شنبه هفته آینده را جوی آرام اعلام کرد و گفت: یکشنبه نیز بیشتر مناطق کشور جوی آرام دارند و فقط جنوب کرمان و شمال هرمزگان رگبار پراکنده خواهند داشت.

نقشینه خاطر نشان کرد: دوشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام خواهد بود و امروز و فردا شمال خلیج فارس مواج و متلاطم می‌شوند و مناطق فرا ساحل خزر هم امروز تا ظهر مواج خواهد بود.

وی برای تهران نیز بارش باران و وزش باد در برخی ساعات پیش‌بینی کرد و گفت: بیشینه دما امروز به ۱۶ درجه بالای صفر خواهد رسید.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور برای فردا آسمان تهران را تا قسمتی ابری و برای روز شنبه نیز آفتابی پیش‌بینی کرد.

نظر شما