شناسهٔ خبر: 57033715 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

23 مورد مرگ مغزی در اصفهان به اهدای عضو منجر شده است

مسؤول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) اصفهان گفت: از ابتدای سال تا امروز 23 مورد مرگ مغزی به اهدای عضو منجر شده که در آخرین مورد، 4 عضو از بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند عضو پیوند داده شده است .

صاحب‌خبر -

مریم خلیفه سلطانی مسؤول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: از ابتدای سال تا امروز ۲۳ مورد مرگ مغزی به اهدای عضو منجر شده که در  آخرین مورد ۴ عضو از بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند عضو پیوند داده شده است .

وی افزود: جوانی ۲۶ ساله اهل شهرستان نجف‌آباد بر اثر سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شد که با کسب رضایت از خانواده مرحوم، دو کلیه، قلب و کبد وی به بیماران نیازمند پیوند داده شد.

خلیفه سلطانی با بیان اینکه صبح روز گذشته سه شنبه ۱۷ آبان ماه پیوند کلیه در اصفهان با موفقیت انجام شد، گفت: قلب اهدایی مرحوم «وحید کتانی» به تهران و کبد اهدایی به شیراز انتقال داده شد و از آنجا که حداکثر زمان پیوند یک قلب از زمان جدا کردن عضو تا پیوند تنها ۴ ساعت و کبد ۶ ساعت است، لازم بود با برنامه‌ریزی دقیق و فشرده عملیات انتقال انجام شود که به خوبی انجام شد.

مسؤول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی مرکز الزهرا(س) اصفهان تصریح کرد: در سال جاری از ۲۳ مرگ مغزی که به اهدای عضو ختم شده  تاکنون ۵۷ عضو پیوند شده است.

وی با بیان اینکه قلب اهدایی روز گذشته، سومین قلب اهدایی در سال ۱۴۰۱ بوده است، عنوان کرد: ۲ قلب اهدایی اول در بیمارستان شهیدچمران اصفهان به ۲ بیمار نیازمند پیوند شد و قلب سوم را برای پیوند به بیمار نیازمندی در تهران، انتقال داده شد.

خلیفه سلطانی خاطرنشان کرد: از مجموع ۵۷ عضو اهدایی، تعداد ۳ قلب، ۳۴ کلیه و ۲۰ کبد پیوند داده شده است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ع/

نظر شما