شناسهٔ خبر: 57008785 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

دبیر سیزدهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار در نشست خبری این رویداد عنوان کرد

جشنواره عمار با «روایت زن ایرانی» می‌آید

روزنامه جوان

دبیر جشنواره فیلم عمار با اشاره به اینکه سینمای ایران باید از مسائل شهوانی عبور کند و امروز یک سینمای مطرح در جهان محسوب شود، می‌گوید: آنچه این پدیده را از سایر پدیده‌های موجود در عرصه هنر متمایز می‌کند اصل پیوند هنر، اندیشه و رسانه است.

صاحب‌خبر -

دبیر جشنواره فیلم عمار با اشاره به اینکه سینمای ایران باید از مسائل شهوانی عبور کند و امروز یک سینمای مطرح در جهان محسوب شود، می‌گوید: آنچه این پدیده را از سایر پدیده‌های موجود در عرصه هنر متمایز می‌کند اصل پیوند هنر، اندیشه و رسانه است.
نشست خبری سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار روز گذشته در محل شهادت شهید آرمان علی‌وردی برگزار شد. سهیل اسعد، دبیر این دوره از جشنواره عمار در این نشست، با بیان اینکه جشنواره فیلم مردمی عمار دارای ویژگی‌های خاصی است که ما را برای خدمت به این عرصه کشانده‌است، گفت: یک اصلی در روح این جشنواره حاکم است که این پدیده را از سایر پدیده‌های موجود در عرصه هنر متمایز می‌کند و آن اصل پیوند هنر، اندیشه و رسانه است. انسان احساس می‌کند که در جشنواره فیلم عمار متفکران و هنرمندان می‌توانند از تماشای آثار عرضه شده در این جشنواره لذت ببرند.
اسعد در ادامه تأکید کرد: به نظر من نباید فضای هنری و رسانه‌ای انقلاب اسلامی بعد از ۴۴ سال تنها در داخل کشور محصور شود و یک نیاز اصلی است که این دغدغه‌ها و ایده‌ها، طرز تفکر و سبک زندگی و فرهنگ درعرصه‌های بین‌المللی به صورت جدی به عنوان الگو و مدل مطرح شود، زیرا بشریت به یک چنین الگو‌هایی نیازمند است. ما موظف هستیم ارزش‌ها و آرمان‌های شهدا را بین‌المللی کنیم و این وظیفه هنر انقلابی، هنرمند و هر شخصیت رسانه‌ای و متفکر است.
وی مردمی‌بودن جشنواره فیلم عمار را یکی دیگر از ویژگی‌های خاص آن دانست و متذکر شد: وقتی شما یک ملتی را درگیر مسائل هنری و اندیشه‌ای و رسانه‌ای می‌کنید، قدرت توزیع بالا می‌رود، اما ویژگی خاص دیگری که در جشنواره فیلم عمار وجود دارد، استراتژی داشتن در باب توزیع و اکران فیلم‌هاست که در اقصی نقاط ایران با مدیریت و برنامه‌ریزی منسجم فیلم‌ها در نقاط مختلف پخش می‌شود و دیگر محدود به زمان و مکان خاصی نیست.
دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار با اشاره به اینکه سینمای ایران از مسائل شهوانی عبور کرده‌است و امروز یک سینمای مطرح در جهان محسوب می‌شود، تأکید کرد: ما با مبانی فکری انقلاب اسلامی امروز توانستیم سینمای انقلاب اسلامی سینمایی را در سطح بین‌المللی مطرح و عرضه کنیم و این جایگاه بالایی دارد.
سعید خورشیدی، مسئول سیاستگذاری سیزدهمین جشنواره عمار نیز در این نشست خبری گفت: زنده یاد نادر طالب‌زاده با جمع میان اندیشه، هنر و رسانه گسل موجود بین این سه عرصه را شناخت و با جشنواره عمار سعی داشت این گسل را کمتر کند. یکی از زمینه‌های پیدایش جشنواره فیلم عمار توجه به عرصه‌های کمتر توجه شده در رسانه‌ها بوده‌است و جشنواره عمار کوشیده‌است، سبک زندگی آن بخش از جامعه را که کمتر مورد توجه قرار گرفته‌است، به نمایش در‌آورد.
خورشیدی گفت: با توجه به رسالت جشنواره عمار امسال «روایت زن ایرانی» به عنوان شعار محوری جشنواره فیلم عمار انتخاب شده‌است تا به بازنمایی فعالیت‌های گسترده زنان در انقلاب اسلامی بپردازد. انقلاب اسلامی توانست با میدان دادن به زن مسلمان ایرانی هم در مقابل تفکرات متحجرانه درباره زنان ایستاد و هم نشان داد حضور فعال زن در عرصه اجتماع مساوی با برهنگی و بی‌حجابی نیست که غرب‌گرایان تبلیغ می‌کنند.
حمید صالحی، دبیر اجرایی جشنواره نیز در بخش دیگری از این نشست با اشاره به اینکه تاکنون آثار فراوانی به دبیرخانه جشنواره رسیده‌است، گفت: این رویداد سینمایی در پنج بخش «رقابت اصلی جشنواره»، «جوایز مردمی»، «فیلم ما»، «اکران مردمی» و «قصه ما» منتشر شده‌است. فیلم‌ها و مستند‌هایی از شهدای اخیر امنیت و شهدای حرم حضرت شاهچراغ در ظرفیت جشنواره عمار تولید شده‌است که برخی از آنان مانند آرشام و آرمان عزیز از رسانه‌ملی هم پخش‌شده و آثار دیگر هم در اکران مردمی حضور دارند.

نظر شما