شناسهٔ خبر: 56784705 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

دیدار رئیس تجمع علمای مسلمین لبنان با مدیر حوزه‌های علمیه خواهران/ وحدت تنها گزینه موفقیت امت اسلامی است

حوزه/ رئیس تجمع علمای مسلمین لبنان در دیدار با مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: راه وحدت اسلامی راهی پر از خطر، سختی و مشکلات است و افراد بسیاری در این مسیر شهید شده اند، اما با همه این تفاسیر، گزینه وحدت تنها گزینه موفقیت امت اسلامی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه، شیخ غازی حنینه، رئیس تجمع علمای مسلمین لبنان صبح امروز ۳ آبان ماه ۱۴۰۱ با حضور در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل مدیر و برخی دیگر از مسئولان این نهاد حوزوی دیدار و گفت و گو کرد.

در ابتدای این دیدار که در سالن شهید سلیمانی برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین فاضل با تبریک هفته وحدت و عرض خیرمقدم خدمت شیخ حنینه، اظهار داشت: امروز حفظ وحدت در دنیای اسلام بسیار ضروری است و این ضرورت با توجه به موقعیت استراتژیک و ژئوپلیتیک منطقه به ویژه وضعیت فلسطین، سوریه و لبنان مهم تر است.

وی با بیان این که قطعا دشمن به دنبال این است که به هر نحوی وحدت مسلمانان را خدشه دار کرده و تفرقه ایجاد کند، افزود: امروز با نگاهی به منطقه و اهمیت وحدت و مقاومت مسلمانان در برابر دشمنان، به نقش و مجاهدت اثرگذار شهید قاسم سلیمانی و یاران و همراهان ایشان در لبنان، فلسطین، سوریه و عراق به خوبی پی می بریم و این قابل تقدیر و تحسین است.

در ادامه دیدار شیخ غازی حنینه نیز با تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر اسلام(ص) و امام صادق(ع)، گفت: تقویت روابط و وحدت بین مسلمین و اساس این ارتباط حول محور وحدانیت خداوند، قرآن کریم و پیامبر اکرم(ص) شکل گرفته و باید تقویت شود.

وی با بیان این که ما امت اسلام، امت قرآن و امت رسول الله(ص) هستیم، افزود: اساس وحدت مسلمین بر پایه یک ارتباط قلبی بنا شده و همه مسلمانان در کشورهای مختلف و با گویش های متفاوت، برادران و خواهران دینی و ایمانی هستند.

رئیس تجمع علمای مسلمین لبنان ادامه داد: اینکه برخی از افراد مسلمان به دنبال ایجاد تفرقه بین مسلمین هستند، نگاهشان وحدت محور و قلبی نیست و این پدیده مربوط به امروز و دیروز نیست بلکه به بیش از ۱۴۰۰ سال پیش و زمان پیامبر اکرم(ص) برمی گردد.

وی با بیان این که شیعه و سنی در طول تاریخ اسلام، تلاقی فکری بسیاری داشته اند و با مسالمت و وحدت زندگی کرده اند، بیان داشت: اگر مشکلات، اختلافات و برخی تفرقه ها در بین مسلمین ایجاد شده از سوی کسانی بوده که خط بنی امیه را دنبال می کنند و فقط به دنبال قدرت و حکومت هستند و وحدت مسلمین را نمی پسندند.

شیخ حنینه خاطرنشان کرد: مبنای وحدت ما ایمان و اخوت است و طبق فرمایش قائد ما، حضرت آیت الله خامنه ای، وحدت ما وحدت امت ها و ملت ها است و در این راستا همه با هم برادریم و برابر.

وی با بیان این که راه وحدت اسلامی راهی پر از خطر، سختی و مشکلات است و افراد بسیاری در این مسیر شهید شده و جان خود را در راه خدا فدا کرده اند، گفت: با همه تفاسیر، گزینه وحدت تنها گزینه موفقیت امت اسلامی است.

رئیس تجمع علمای مسلمین لبنان در پایان تصریح کرد: برخی کشورهای عربی که در حال عادی سازی روابط با غرب و رژیم صهیونیستی هستند، اینها به دنبال وحدت نیستند و راه امویان را پیش گرفته و پروژه آنها ایجاد تفرقه و تکه تکه کردن مسلمانان و ایجاد تفرقه است.

نظر شما