شناسهٔ خبر: 56611704 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مراجعه ۳۰ هزار کرمانشاهی برای اهدای خون به مراکز انتقال خون

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: طی 6 ماهه سپری شده از سال جاری 26 هزار کرمانشاهی خون اهدا کردند.

صاحب‌خبر -

مریم میرزاده، مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: طی ۶ ماهه سپری شده از سال جاری بیش از ۳۰ هزار نفر به منظور اهدای خون به مرکز خونگیری مراجعه کردند که از این تعداد ۲۶ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی مشارکت بانوان استان کرمانشاه در اهدای خون طی زمان ذکر شده را کمتر از پنج درصد عنوان کرد و گفت:  مشارکت زنان در تامین سلامت خون تاثیر فراوانی دارد چون به دلیل شرایطی که دارند از سلامت خون بالاتری برخوردار هستند. 

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه وضعیت ذخایر خونی را معمولی اعلام کرد و گفت: در حال حاضر مشکلی از نظر تامین خون در استان وجود ندارد، اما از آن‌جا که برخی فرآورده‌های خونی نظیر پلاکت تنها سه روز قابلیت نگهداری دارند، بنابراین نیاز به خون همیشگی و مستمر است.

وی با اشاره به فعالیت دو مرکز انتقال خون در شهر کرمانشاه، گفت: در تلاش هستیم تیم‌های سیار خون‌گیری را در همه شهرستان‌های استان به منظور تسهیل در دسترسی اهدا کنندگان مستقر کنیم، به طوریکه طی هفته جاری تیم‌های سیار اداره‌کل انتقال خون استان، جهت خونگیری و خدمت‌رسانی به اهداء کنندگان خون در دو شهرستان اسلام آبادغرب و هرسین مستقر شدند. 

میرزاده با تأکید بر ارتقای سطح سواد سلامت و گسترش فرهنگ‌سازی پیرامون امر خداپسندانه اهدای خون با بهره از ظرفیت‌های گسترده رسانه‌های استان، یادآور شد: از همراهی دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها در بخش‌های مختلف جهت ارتقای فرهنگ‌سازی و افزایش مشارکت در امر خداپسندانه اهدای خون استقبال می‌کنیم و بی شک این امر در تقویت حوزه سلامت استان و خدمت‌رسانی به بیماران بسیار اثرگذار و اقدامی ارزشمند است.

انتهای پیام/پ

نظر شما