شناسهٔ خبر: 56583910 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران:

حضور مؤثر بنگاه‌های اقتصادی مازندران در مهارت‌آموزی

موج نیوز

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران گفت: هدف از تأمین نیروی انسانی ماهر مورد نیاز در حوزه صنایع ایجاد زمینه‌های اشتغال است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سید حسین درویشی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران با اعلام این خبر اظهار داشت: اینکه یکی از اهداف اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، برگزاری آموزش‌های مهارتی در واحدهای صنعتی برای بالا بردن سطح مهارت نیروی کار بوده که ارتباط مستقیم با افزایش تولید و بهره وری دارد.

وی با اشاره به عملکرد شش ماهه سالجاری در بخش صنایع و صنوف، ادامه داد: 1003 نفر از شاغلین بنگاه‌های اقتصادی آموزش های ضمن خدمت را کسب کردند و این اداره کل برای آموزش 200 نفر از مهارت آموزان مراکز دولتی، از ظرفیت تجهیزاتی صنایع و صنوف استان در قالب آموزش دوگانه مهارت و کار بهره جست.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: جهت تربیت نیروی کار ماهر توسط بنگاه‌های اقتصادی، مجوز ایجاد 18 مرکز آموزش جوار کارگاه صنایع و صنوف صادر شد و در طول شش ماهه اول سال‌جاری با مساعدت این مشاغل 1067 نفر آموزش در محیط کار واقعی را کسب کردند.

وی در پایان گفت: آموزش‌های مهارتی با موضوعیت ارتقاء مهارت شاغلین، عامل تأثیرگذار در ایجاد امنیت و پایداری شاغلان در واحدهای تولیدی می باشد و بنابراین برای رفاه حال کارگران جهت جلوگیری از نگرانی‌های بیکاری، آموزش‌ها باید در حوزه های مختلف مهارت محور باشد.

نظر شما