شناسهٔ خبر: 56567505 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کشف ۹۵.۷ درصد جرائم سایبری ‌در استان کرمانشاه

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: در ۶ ماه ابتدای امسال وقوع جرائم سایبری نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته اما ۹۵.۷ درصد جرائم کشف شده است.

صاحب‌خبر -

سرهنگ علی عباسی‌کسانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: در 6 ماه ابتدای امسال وقوع جرائم سایبری نسبت به سال گذشته 11 درصد افزایش داشته اما 95.7 درصد جرائم کشف شده است.

وی عنوان کرد: بیشترین جرائم با 45 درصد فراوانی مربوط به کلاهبرداری اینترنتی و در مرحله بعد با 24 درصد فراوانی مربوط به برداشت غیرمجاز است و در مجموع 69 درصد جرائم مربوط به کلاهبرداری است و از طرف دیگر هشت درصد جرائم در حوزه مزاحمت و پنج درصد در زمینه دسترسی غیرمجاز رخ داده است.

عباسی‌کسانی گفت: از ابتدای امسال اعضای 15 باند کلاهبرداری در استان و سایر استان‌ها دستگیر و مبلغ هشت میلیارد تومان نیز به حساب مالباختگان عودت داده شده است.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه بیان کرد: از ابتدای امسال چهار باند اسکیمر و 850 کارت کپی شده از آن‌ها کشف شده و از مردم درخواست می‌شود در هنگام خرید از فروشگاه‌ها خود کارت را در دستگاه پوز بکشند و از اعتماد به افراد دیگر خودداری کنند.

عباسی‌کسانی با بیان اینکه یکی از مشکلات استفده از درگاه‌های جعلی یا فیشینگ است گفت: سه نفر از فیشینگ کارها در شهر کرمانشاه دستگیر شدند که از دو سال پیش از طریق راه‌اندازی ربات‌هایی اقدام به کلاهبرداری کرده بودند و هرچند شکایتی در این زمینه ثبت نشده بود اما همکاران پلیس فتا متوجه این کلاهبرداری شدند.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه افزود: چنانچه امنیت رعایت شود هیچوقت در معرض فیشینگ قرار نمی‌گیریم باید از درگاه‌های شناخته شده استفاده و همیشه برای خرید یک کارت مشخص و با مبلغ محدود در نظر گرفته شود.

عباسی‌کسانی بیان کرد: هنگام استفاده از درگاه‌های بانکی باید فیلترشکن خاموش شود در غیر این صورت به راحتی در دام کلاهبرداران می‌افتند و شناسایی کلاهبرداران در هنگام روشن بودن این فیلترشکن‌ها بسیار مشکل خواهد بود.

وی افزود: در سال گذشته مرکز فوریت سایبری با شماره 096380 راه‌اندازی شده و شهروندان به صورت 24 ساعته می توانند هرگونه گزارش، راهنمایی و مشاوره را از این طریق دریافت کنند و در 6 ماه ابتدای امسال بیش از 20 هزار تماس تلفنی از شهروندان دریافت شده و این غیر از تماس‌های دریافت شده از شماره 110 است.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه بیان کرد: بیشترین تماس‌ها با مرکز فوریت سایبری در زمینه کلاهبرداری اسکیمری، سامانه ثنا، فیشینگ و خرید از فروشگاه‌های اینترنتی است.

عباسی‌کسانی با بیان اینکه بهترین راه برای نحوه پیگیری شکایات سایت پلیس فتا است گفت: چنانچه فردی مورد کلاهبرداری یا مزاحمت اینترنتی قرار گرفت به طور حتم برای مسدود شدن حساب به پلیس فتا مراجعه کند و در مرحله بعد در دفتر قضایی شکایت خود را ثبت کند و سپس اقدامات لازم برای بررسی شاکی انجام می‌شود.

انتهای پیام/.

نظر شما