شناسهٔ خبر: 56507763 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاندار آذربایجان غربی:

تخریب کامل ۱۱۲ واحد مسکونی در زلزله روز گذشته خوی خبر داد

محمدصادق معتمدیان گفت: در زلزله روز گذشته (۱۳مهر) در خوی ۱۱۲ واحد مسکونی به طور کامل تخریب شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، «محمدصادق معتمدیان» امروز(14مهر) در جمع خبرنگاران، گفت: در زلزله روز گذشته (13مهر) در خوی 112 واحد مسکونی به طور کامل تخریب شده و به  500 واحد مسکونی نیز خسارت وارد شده است.

 

استاندار آذربایجان غربی، خسارت وارده به واحد های مسکونی تخریب شده را 20تتا 50 درصد عنوان کرد و افزود: در این زمین لرزه ۵.۴ ریشتری، ۱۲ روستا از بخش مرکزی شهرستان خوی که کانون اصلی زلزله بود، بیشترین آسیب را دیده اند.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه در این زمین لرزه فوتی نداشته ایم و حال مصدومان نیز خطرناک نیست.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: مصدومان این زلزله نیز طبق آخرین آمار به هزار و ۱۲۷ نفر رسیده که ۱۱۳ نفر از آنان در مراکز درمانی بستری شده اند که حال عمومی آنها خوب است.

 

معتمدیان با بیان اینکه خوشبختانه مصدومان این زمین لرزه در حال بهبودی کامل هستند، تصریح کرد: تعداد کمی از مجروحان نیاز به عمل جراحی داشتند که هم اکنون در سلامت کامل هستند.

 

استاندار آذربایجان غربی گفت: سه شهرستان خوی، سلماس و چایپاره تحت تاثیر این زمین لرزه و خسارت های ناشی از آن بودند که خوی بیشترین آسیب را داشت.

 

وی با قدردانی از دستورات ویژه رییس جمهوری برای رفع سریع مشکلات زلزله زدگان افزود: با توجه به دستور آیت الله رییسی، از ظرفیت های حداکثری آذربایجان غربی و استان های همجوار استفاده خواهیم کرد.

 

وی اضافه کرد: واحدهای امدادی در نخستین ساعات پس از وقوع زلزله در منطقه حضور یافته و اردوگاه های اضطراری در روستاهایی که بیشترین خسارت داشته اند، راه اندازی شد.

 

این مسوول ادامه داد: علاوه بر توزیع چادر، به علت سرمای هوا در منطقه  در نظر داریم تعدادی کانکس هم به منطقه ارسال کنیم تا مورد استفاده قرار گیرد.

 

گفتنی است، زلزله ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر ساعت ۳:۵۱ دقیقه بامداد روز گذشته (13 مهر) در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در خوی رخ داد.

 

کانون این زمین لرزه هفت کیلومتری خوی، ۲۹ کیلومتری ایواوغلی و ۳۷ کیلومتری تسوج در آذربایجان شرقی بوده است.

پایان پیام/322

نظر شما