شناسهٔ خبر: 56505713 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان یزد؛

اجرای ویژه برنامه « خاتم تا خاتم» همزمان با آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) در یزد

رستگاری از اجرای ویژه برنامه « خاتم تا خاتم» همزمان با آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) در یزد خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمود رستگاری مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان یزد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد ضمن تبریک غاز امامت حضرت ولیعصر(عج) گفت: همزمان با این روز جشن های مردمی با عنوان « خاتم تا خاتم» در یزد برگزار می شود.

 

وی افزود: با عنایت به اینکه در آستانه نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت امام عصر(عج) قرار داریم که مراجع عظام تقلید که این روز را امتداد غدیر می‌دانند و چند سالی است تأکید دارند این روز نیز به مانند غدیر گرامی داشته شود و ضمن اینکه در ادامه این روز هفته وحدت و سالروز میلاد نبی مکرم اسلام و رئیس مذهب شیعه را داریم و بعد از دوماه که مردم عزاداری محرم و صفر را داشتند بر خود لازم دانستیم یک هفته شادی و سرور را برای مردم برنامه‌ریزی نماییم، لذا برنامه‌هایی تحت عنوان «جشن‌های خاتم تا خاتم» برنامه‌ریزی شده است.


رستگاری بیان کرد: ما به تشکل‌های مردمی و گروه‌های فرهنگی ابلاغ کردیم و انتظار داریم مدیران محترم در راستای مأموریت ذاتی دستگاه تحت امر در حد توانشان قدمی در این راه بردارند.



مدیر بنیاد استان یزد فهرست برنامه‌های پیش‌بینی شده برای جشن‌های خاتم تا خاتم را برشمرد و افزود: در روز پنج‌شنبه نهم ربیع‌الاول 14مهرماه چند برنامه پیش‌بینی شده اولین برنامه  مراسم تجدید بیعت با امام عصر(عج) مابین نماز ظهر و عصر با قرائت دعای معروف «اللهم بلغ مولای ...» که در مفاتیح آمده‌است می‌باشد و با سازمان تبلیغات رایزنی کرده‌ایم که به ائمه جماعت مساجد اطلاع‌رسانی کنند و در ظهر روز پنج‌شنبه نیز در نمازخانه ادارات این دعا قرائت شود. برنامه بعدی این طرح افزایش فعالیت مرام مهدوی در دو پنج‌شنبه و روزهای 14 و 21 مهرماه و افزایش توزیع غذا بین مردم و نیازمندان است.برنامه آخر روز پنج‌شنبه اجتماع همدلان ظهور است که توسط فعالان مهدوی با همکاری سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری یزد در محل پارک غدیر بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می شود.



دبیر شورا سیاستگذاری فعالیت‌های مهدوی استان گفت: در روز جمعه پیش‌بینی کردیم در مصلی‌های نماز جمعه در شهرستان‌ها سرود سلام فرمانده اجرا شود و در شهرستان یزد با هماهنگی آموزش و پرورش تعداد 313 نفر از دانش‌آموزان به تعداد یاران حضرت ولی‌عصر(عج) بین نمازگزاران حضور پیدا کرده و همخوانی سرود سلام فرمانده را مابین نماز جمعه و عصر انجام دهند. ایستگاه پاسخگویی به شبهات مهدوی و همچنین ارائه محصولات مهدوی در نماز جمعه مستقر می شوند. روز شنبه در کلیه مدارس زنگ عهد و بیعت با امام عصر(عج) در صبحگاه‌های مدارس برگزار خواهد شد و طبق هماهنگی‌های به عمل آمده در مدرسه ریحانه النبی با حضور آیت الله ناصری امام جمعه محترم شهر یزد و معاون سیاسی استانداری این زنگ عهد و بیعت اجرا گردد. در همین روز شنبه ساعت 10 صبح در تمام دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه اجتماع عهد و بیعت اجرا می‌شود و نشست‌هایی با حضور اساتیدی از بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) از یزد و قم برگزار می شود.



رستگاری افزود: مسابقه جرعه مهدوی با منبع هفته‌نامه جرعه مهدوی که دو بار در سال برگزار می‌گردد در روز یکشنبه شروع می‌شود و این مسابقه به صورت آنلاین برگزار می شود که هر سال حدود 30 میلیون تومان به برگزیدگان اهدا می شود.

 

وی در پایان گفت: از دیگر برنامه‌هایی که می‌توان در طول این هفته اجرا کرد می‌توان به ترند کردن سلام فرمانده در فضای مجازی توسط جبهه فرهنگی، تهیه بسته نوشت افزار و معیشتی توسط کمیته امداد اشاره کرد.

پایان پیام/449

نظر شما