شناسهٔ خبر: 56495665 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تمدید مهلت ارسال اثر به مسابقه لیگ شهرهای تاریخی کاشان

جلال جلیلی

مدیر مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان از تمدید مهلت ارسال اثر به نخستین مسابقه ویدئویی لیگ شهرهای تاریخی تا روز ۲۰ مهرماه خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمد علی فرجی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مسابقه ویدئویی معرفی جاذبه‌های گردشگری شهر و روستاهای تاریخی یکی از برنامه‌های هجدهمین کنفرانس بین‌المللی اتحادیه شهرهای تاریخی جهان به میزبانی شهر آندونگ کره جنوبی است.

وی افزود: هدف از اجرای این رویداد بین‌المللی، معرفی جاذبه‌های شهرها و روستاهای منطقه فرهنگی کاشان بزرگ شامل معرفی آثار تاریخی، آیین‌ها، غذاها و نساجی سنتی توسط شهروندان در گروه سنی ۱۲ تا ۲۳سال است.

مدیر مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان، تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با ارسال ویدئوهای کمتر از سه دقیقه‌ از جاذبه‌های منطقه فرهنگی کاشان بزرگ با فرمت ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسل در قالب MP۴، WMV، AVI، و MPEG در این مسابقه شرکت کنند که هر نفر مجاز به ارسال سه اثر است.

فرجی گفت: علاقه‌مندان به شرکت در مسابقه آثار خود را تهیه و به کانال تلگرام شهرداری کاشان به آدرس   @kashanadmin۹۶  یا به شماره ۰۹۱۰۷۹۶۲۹۶۱ ارسال کنند و یا به صورت حضوری به نشانی خیابان امام خمینی(ره)، خانه تاریخی آل یاسین تحویل دهند.

مدیر مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان، افزود: سرمایه‌گذاری و آموزش کودکان، به‌ویژه آشنا کردن آن‌ها با میراث‌ تاریخی و فرهنگی یکی از راهکارهای اثربخش برای رسیدن به اهداف توسعه‌ای جامعه است که بخشی از این مسئولیت بر عهده شهرداری‌ها است.

وی با اشاره به رشد عاطفی و روانی کودکان، تصریح کرد: فضاهای تاریخی، بستر مناسبی برای پیوند اطلاعات آنها به مسائل روز است که در خانواده‌های ما مسافرت و گردش‌ها محدود به تفریح می‌شود و مسئله‌محور نیست.

فرجی گفت: باید به کودکان کمک کنیم که بتوانند جهان اطراف را در ذهن خود بشناسند و با تاریخ و تمدن زادگاه خود آشنا شوند و در این صورت است که برای حفظ آن مشارکت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: لیگ شهرهای تاریخی،  ۱۰۶ عضو دارد و یکی از مهمترین لیگ‌های شهرهای جهان است که ۲۶ شهر از آسیا، دو شهر از آفریقا، ۴۸ شهر از اروپا، ۲۰ شهر از شمال آفریقا، خاورمیانه، آسیای غربی و مرکزی، سه شهر از آمریکای شمالی و سه شهر از منطقه اقیانوس آرام عضو این لیگ هستند.

مدیر مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان، گفت: شهرهای آتن، بارسلون، وین، پاریس، بوستون، مونترال، هانوی، مکزیکوسیتی، قونیه و استانبول از جمله شهرهای عضو این شبکه هستند و  اصفهان، شیراز، سمنان، کاشان و یزد شهرهای ایرانی عضو لیگ شهرهای تاریخی جهان هستند. 

انتهای پیام

نظر شما