شناسهٔ خبر: 56469426 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

موضع ایران درباره برگزاری همه‌پرسی در ۴ منطقه برای الحاق به روسیه

سخنگوی وزارت خارجه به سوال خبرنگاران در خصوص موضع جمهوری اسلامی ایران در زمینه برگزاری همه پرسی در مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپروژیا در اوکراین و الحاق این مناطق به روسیه پاسخ داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص موضع جمهوری اسلامی ایران در زمینه برگزاری همه پرسی در مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپروژیا در اوکراین و الحاق  این مناطق به روسیه تاکید کرد:  جمهوری اسلامی ایران همچون همیشه و بر مبنای مواضع اصولی خود، بر ضرورت رعایت کامل اصل تمامیت سرزمینی کشورها به عنوان یک قاعده بنیادین حقوق بین الملل و احترام به اصول و اهداف منشور سازمان ملل متحد تاکید می نماید.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه اظهار داشت:جمهوری اسلامی ایران معتقد است که بایستی از هرگونه اقدام تحریک آمیز که می تواند مسیر رسیدن به صلح و ثبات و آرامش را بهم بزند، پرهیز شود.

کنعانی افزود: متاسفانه آتش جنگ خانمانسوز اوکراین که بر اثر اقدامات تحریک آمیز ناتو با محوریت آمریکا، بوجود آمد، همچنان شعله‌ور است و تلاش های صورت گرفته به منظور کاهش تنش و منازعه، به خاطر اقدامات برخی طرف های ذینفع که منافع خود را در تداوم بحران و تنش دنبال می کنند، به نتیجه ای نرسیده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تاکید کرد:جمهوری اسلامی ایران، از هرگونه تلاشی که برای حل و فصل صلح آمیز منازعه اوکراین صورت می گیرد، حمایت نموده و همواره آمادگی خود را برای کمک و مساعدت به این روند اعلام نموده است.

انتهای پیام

نظر شما