شناسهٔ خبر: 56437350 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

با حضور شهردار و رئیس‌شورای شهر

عملیات ساخت10 هزار واحد مسکونی در تهران آغاز شد

صاحب‌خبر -
 
 
 
 ششمین شنبه موسوم به «امید و افتخار» که به اقدامات شهرداری تهران اختصاص دارد، مراسم کلنگ‌زنی ۱۰ هزار واحد مسکونی در مناطق ۱،۴،۱۳ و ۲۲ و با محوریت منطقه ۱۳ برگزار شد.
به گزارش شهر، آیین آغاز عملیات عمرانی ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در شهر تهران با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران‌، چمران رئیس‌شورای اسلامی شهر تهران، جمعی از مسئولان شهری و نمایندگان مجلس و اصحاب رسانه در محدوده جنگ‌افزار‌سازی ساصد واقع در منطقه ۱۳ برگزار شد.
شهردار تهران در حاشیه این مراسم گفت: کل مجموعه ساصد ۱۷ هکتار است که ۱۱ هکتار از این پروژه به ساخت بوستان اختصاص پیدا می‌کند و طبق تفاهمی که با وزارت دفاع صورت گرفته مقرر شد دو هزار و60 واحد مسکونی در این مجموعه ساخته شود.
علیرضا زاکانی افزود: این پروژه بزرگ‌ترین اتفاقی است که به یاری خداوند در منطقه ۱۳ روی می‌دهد تا گره گشایی از زندگی مردم انجام شود که از وزارت دفاع تشکر می‌کنم‌. وی ادامه داد: ما امروز همزمان در مناطق ۱، ۴ و ۲۲ افتتاح داریم و جمعا ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی آغاز می‌شود.
شهردار تهران بیان داشت: پروژه ساخت مسکن که در منطقه ۱۳ امروز آغاز شد، برای کارکنان وزارت دفاع است و ۱۱ هکتار آن در قالب پارک با رویکرد تامین سرانه‌های هفت گانه در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد.
زاکانی یادآور شد: همچنین تمام امکانات آموزشی در ۶ هکتاری که در اختیار وزارت دفاع قرار دارد، سرانه‌های خدماتی مانند آموزشی، سلامت و.... تامین می‌شود. وی درباره صدور ۶ هزار پروانه ساخت به رغم وجود ۲۰۰ هزار پلاک فرسوده در تهران گفت: ۲۰۰ هزار پلاک فرسوده‌ای که به آن اشاره شد در کل شهر تهران قرار دارد و شامل چهار هزار 
و۵۶۰ هکتار بافت فرسوده در شهر تهران می‌شود که صدور ۶ هزار پروانه ساخت در شهر تهران ناظر به بسته‌های تشویقی است که شهرداری تهران ایجاد کرده است. به عبارتی امکان صدور ۶ هزار واحد مسکونی انتظاری است که از دادن طبقات تشویقی در بافت فرسوده وجود دارد که خود مردم اقدام به ساخت پلاک‌های فرسوده خود کنند. شهردار تهران با اعلام اینکه بنا شد تا با کاهش زمان صدور پروانه خدمتی جدید را تعریف کنیم، اظهارداشت: 
هر ۶ ماه کاهش زمان ساخت، برای سازنده ارزشمند است برهمین اساس تلاش شد تا این مدت کاهش یابد. زاکانی با بیان اینکه از سال ۹۰ تا سال ۱۴۰۰ شاهد سقوط در صدور پروانه بوده ايم، افزود: به دنبال این هستیم قیمت مسکن را کاهش دهیم.
 در بحث صدور پروانه به جایی که باید نرسیدیم
مهدی چمران رئیس‌شورای اسلامی شهر تهران نیز دراین مراسم با بیان اینکه باید حرکت سازنده‌ای که در تهران آغاز شده سرعت بیشتری به خود بگیرد، گفت: در بحث صدور پروانه به جایی که باید نرسیدیم و باید به جایی برسیم که صدور پروانه مشکلی برای سازندگان ساختمان به وجود نیاورد و این پروانه‌ها با سرعت مطلوب صادر شود.
گفتنی است، این پروژه‌ها در سه بخش اجرا می‌شود که بخشی از این پروژه‌ها برای بخش خصوصی بوده و شهرداری تهران فرآیند صدور پروانه را تسهیل کرده است، بخشی دیگر پروژه‌های مشارکتی سازمان نو‌سازی شهرداری با بخش خصوصی و بخش دیگر نیز کاملاً برای بخش خصوصی است.
به گفته حمیدرضا صارمی معاون شهر‌سازی شهرداری تهران، با اقدامات و کلنگ‌زنی‌های دیروز عملیات اجرایی ساخت مسکن به ۲۱ هزار واحد خواهد رسید که در مجموع ۶۵ درصد به سرانه‌های شهر تهران افزوده خواهد شد.
همچنین به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، معاون شهر‌سازی و معماری شهرداری تهران افزود: حدود ٢٢٠ هزار تفاهم نامه با بخش‌های مختلف در زمینه مسکن به امضا رسیده است.
صارمى گفت: در ٦ ماهه اول امسال، متراژ صدور پروانه ساخت افزایش پیدا کرده و در حوزه صدور پروانه حدود ٤٦ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.
به گفته وی، در پایتخت ۲۰۰ هزار پلاک فرسوده وجود دارد، اگر امسال ۱۰ میلیون متر مربع پروانه ساخت صادر شود اشتغال رشد چشمگیری خواهد داشت.

نظر شما