شناسهٔ خبر: 56433875 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی:

قیمت گذاری زرشک باید بر اساس هزینه‌های کشاورزان باشد

بیرجند _ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: زرشک از کالاهای لوکس است و ضرورتی ندارد که در سبد خانوار وجود داشته باشد و قیمت گذاری آن باید بر اساس هزینه‌های کشاورزان باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، جواد اشرفی عصر امروز شنبه در کمیته اقتصادی و بازار سازی جشنواره ملی زرشک بیان داشت: بر اساس آمار اعلام شده توسط سازمان جهاد کشاورزی، مجموع زرشک سال جاری استان حدود ۲۰ هزار تن خواهد بود.

وی افزود: با توجه به اینکه زرشک کالای لوکسی است و ضرورت ندارد که در سبد خانوار وجود داشته باشد و از طرفی دیگر کشاورزان هزینه زیادی برای تولید زرشک می‌کنند، باید دقت زیادی شود تا هزینه‌های کشاورزان در قیمت گذاری آن لحاظ شود.

اشرفی ادامه داد: باید در خصوص محصولات کشاورزی مزیت دار خراسان جنوبی بخش خصوصی قوی داشته باشیم تا با دارا بودن کرسی در این زمینه در کشور، در تصمیم‌گیری اتاق‌های بازرگانی و تعاون کشور تأثیر گذار باشیم.

وی گفت: با پیگیری‌های که انجام خواهد شد باید در زمان برگزاری جشنواره ملی زرشک با همکاری شرکت‌های هواپیمایی حداقل در پروازهای خراسان جنوبی پکی از محصولات استان استفاده شود.

وی بیان داشت: جشنواره ملی زرشک دارای ۹ کمیته است که کار تعدادی از کمیته‌های این جشنواره در طول سال جاری و در صورت نیاز در سال‌های آینده ادامه خواهد داشت.

اشرفی با اشاره به اینکه همزمان با برگزاری رقابت‌های جام جهانی فوتبال در قطر، محصولات استان در غرفه‌ای عرضه خواهد شد، ادامه داد: از ظرفیت نمایندگان خراسان جنوبی برای توزیع شربت زرشک در مجلس و هیئت دولت در زمان برگزاری جشنواره ملی زرشک باید استفاده شود.

وی گفت: برنامه‌ریزی مناسبی برای انجام تبلیغات و اطلاع رسانی با هدف معرفی زرشک و فرآورده‌های آن در کشور به ویژه در استان‌های هم جوار خراسان جنوبی باید انجام شود.

نظر شما