شناسهٔ خبر: 56431212 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون شهردار مطرح کرد:

پیش‌بینی صدور ۶۰۰۰ پروانه ساختمانی در تهران

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال شش هزار پروانه ساخت در شهر تهران صادر شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، حمیدرضا صارمی در آیین آغاز ساخت بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی قرارگاه جهادی مسکن، اظهار کرد: نخستین هدف رفع موانع ساخت مسکن، دومین هدف کاهش زمان صدور پروانه ساخت، سومین هدف نوسازی بافت فرسوده و چهارمین هدف نیز بهبود وضعیت مسکن در شهر تهران بود.

وی با بیان اینکه تاکنون قرارداد ساخت ۲۲۰ هزار واحد مسکن با مجموعه‌های مختلف دولتی و خصوصی منعقد شده است، افزود: در قرارگاه جهادی مسکن نیز امروز _شنبه نهم مهرماه_ کلنگ ساخت بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی به زمین زده می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران با بیان اینکه بیرون آوردن بازار مسکن از رکود زمان‌بر بوده و عوامل مختلفی در آن تأثیر دارد، تصریح کرد: ما با استفاده از یک برنامه استراتژیکی در سه مدل کار را دنبال می‌کنیم، نخستین مدل زمین و پروانه توسط شهرداری و احداث از شریک، دومین مدل زمین و احداث توسط شریک و صدور پروانه از شهرداری و سومین مدل نیز زمین و ساخت و پیگیری صدور پروانه توسط شریک و رفع موانع و توافقات با شهرداری تهران است.

وی تاکید کرد: در این پروژه ۶۵ درصد از سرانه‌های عمومی این منطقه تأمین می‌شود و در سهم ارتش نیز بخشی به تأمین سرانه‌های عمومی اختصاص داده می‌شود تا معضل رکود مسکن را حل کنیم.

صارمی گفت: حدود ۲۰۰ هزار پلاک فرسوده در شهر تهران داریم که می‌توان چند صد هزار مسکن در این پلاک‌ها احداث کرد تا هم سطح رفاه زندگی بالاتر رود و هم بازار مسکن از رکود خارج می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سیاست دولت این است که تولید مسکن را در جایی انجام دهیم که زیرساخت‌ها وجود دارد، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد از سال ۱۳۹۰ تا پایان دولت قبل ۱۸ مصوبه شورای عالی صادر شده است که باعث بی‌تحرکی بازار مسکن شده است.

نظر شما