شناسهٔ خبر: 56426837 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

اعلایی: پیمانکاران بومی توانمند در ساخت واحدهای مسکن در اولویت قرار گیرند

استاندار قزوین گفت: پیمانکارانی که توانمندی و سرعت و پیشرفت قابل قبولی در اجرا دارند بایستی ساخت واحدهای بیشتری از نهضت ملی مسکن به آنها واگذار شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ جلسه شورای تامین مسکن استان روز شنبه به ریاست محمد مهدی اعلایی استاندار و با حضور رجحانی معاون عمرانی و هاشمی مدیرکل راه و شهرسازی در محل استانداری برگزار شد.

محمدمهدی اعلایی در این جلسه اظهارداشت: به نظر میرسد پیشرفت حدود ۱.۵ درصدی پروژه های نهضت ملی مسکن مطلوب نباشد و باید آن را به ۳ تا ۵ درصد افزایش داد. 

وی افزود: جلسه ای با تعاونی ها و پیمانکاران تشکیل شود و هر کدام که پیشرفت خوبی دارند تشویق شده  و آنها که تاخیر دارند حذف شوند.

اعلایی تصریح کرد: به پیمانکاران بومی توانمند که طرح های آنها از پیشرفت قابل قبولی برخوردار است می توانید واحدهای بیشتری واگذار کنید. 

image_2022_10_1-10_10_20_518_tHF

استاندار قزوین تصریح کرد: برای متقاضیانی که با تاخیر وجوه مورد نیاز را واریز می کنند باید تدبیر شود.

وی بیان کرد: همچنین لازم است میزان پرداختی به پیمانکاران را مشخص کنید تا بر اساس پیشرفت فیزیکی این مبالغ تعیین و پرداخت شود. 

اعلایی بیان کرد: کسانی که می خواهند صاحب مسکن شوند باید برای آورده خود برنامه ریزی کنند و فقط به در آمد ماهانه اکتفا نکنند.

وی افزود: سامانه باید فعال شده و کسانی که اقساط را بموقع پرداخت کنند مشخص شود و هر کس پول دارد زودتر واریز کند و سریعتر نیز واحد خود را تحویل بگیرد. 

اعلایی یادآورشد: باید بتوان اختیار داشت تا واحدهایی که تکمیل می شود به متقاضیانی که خوش حساب هستند بسرعت واگذار شود تا این افراد سریعتر صاحب خانه شوند و هرکس تاخیر دارد در واحدهای نیمه تمام معرفی شود. 

image_2022_10_1-10_10_21_713_buj

استاندار قزوین افزود: باید کمک کنید اجرای طرحها سرعت گیرد و از وزارتخانه اختیار بگیرید جابجایی افراد در پروژه ها براحتی انجام شود و هر کس بر اساس اورده خود هر چقدر بیشتر واریز کرد امتیاز بیشتری گرفته و بتواند سریعتر صاحب خانه شود.

وی گفت: آورده متقاضیان در بانکها تاکنون به یک هزار و ۱۰۰ میلیارد رسیده که کافی نیست و باید با اطلاع رسانی مناسب برای افزایش آن اقدام شود. 

اعلایی تصریح کرد: آمادگی داریم به پیمانکاران بومی که توانمندی بالایی دارند ساخت بیشتری از واحدها واگذار شود. 

انتهای پیام

 

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

برچسب‌ها:

نظر شما