شناسهٔ خبر: 56395571 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

اردوگاه جنین میدان جنگ نظامیان صهیونیست با نیروهای مقاومت

وزارت بهداشت فلسطین امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، در اثر تیراندازی نیروهای رژیم صهیونیستی در جنین ۴ فلسطینی شهید و ۴۴ تن دیگر زخمی شدند که حال دو تن از آنها وخیم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این وزارتخانه اعلام کرد، حملات رژیم صهیونیستی به جنین همچنان ادامه دارد و تاکنون یک فلسطینی شهید و ۹ تن دیگر زخمی شده‌اند که حال دو تن از آنها وخیم است.

منابع فلسطینی صبح امروز اعلام کردند که گروهی از نیروهای ویژه ارتش رژیم صهیونیستی منزل شهید رعد حازم را در اردوگاه جنین محاصره کردند. که در نتیجه تبادل آتش با نیروهای مقاومت درگیری مسلحانه شدیدی در این منطقه به وقوع پیوست.

منابع فلسطینی اعلام کردند که جنین به میدان جنگ تبدیل شده و درگیری مسلحانه شدیدی بین مبارزان مقاومت و صهیونیست‌ها در جریان است.
روزنامه یدیعوت احارونوت اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی و نیروهای گارد مرزی تاکید کرده‌اند که عبد حازم برادر شهید رعد حازم مجری عملیات شهادت طلبانه "دیزنکوف" در تل آویو، در درگیری‌های امروز در جنین به شهادت رسیده است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز از اجرای یک عملیات نظامی در اردوگاه جنین و مناطق اطراف آن خبر داده است.

گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که مبارزان مقاومت به سوی نظامیان صهیونیست در جریان یورش آنها به اردوگاه جنین با آنها وارد درگیری شده‌اند.

صهیونیست‌ها چند هفته پیش یک واحد مسکونی متعلق به خانواده شهید حازم را در شهر جنین منفجر کردند.

جهاد اسلامی فلسطین

طارق سلمی سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به اتفاقات جنین گفت: مبارزان دلاور درحالی امروز به شهادت رسیده اند که این اتفاق با سالروز حمله شارون به مسجد مبارک الاقصی در ۲۲ سال پیش انجام رخ داده است و این مسئله بر این نکته تاکید دارد که مقاومت ملت فلسطین بدون توجه به این اتفاقات و تجاوزات همچنان ادامه دارد.

وی تاکید کرد: اراده مقاومت فلسطین تسلیم نخواهد شد و به مقابله با جنایات اشغالگران ادامه خواهد داد و با قاطعیت تمام با تجاوزات مقابله خواهد کرد.
سلمی ادامه داد: خون شهدای فلسطین به هدر نمی‌رود و مقاومت روزافزون ملت ما، این جنایات و حملات صهیونیست‌ها را که مردم، سرزمین و اماکن مقدس ما را هدف قرار می‌دهد، تحمل نخواهد کرد.

حماس

حازم قاسم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز در این باره تاکید کرد که جنین به مبارزات خود ادامه خواهد داد تا اشغالگران را بطور کامل از خاک فلسطین بیرون کند.
وی تاکید کرد که تروریسم رژیم صهیونیستی موفق نخواهد شد شکوه و عظمت شهر جنین را در هم بشکند.
حازم قاسم ادامه داد: افزایش شمار شهدا همیشه انگیزه‌ای برای تشدید مقاومت و قیام علیه اشغالگران بوده است.

فتح

جنبش فتح نیز در بیانیه‌ای خواستار پیشروی فلسطینی ها و نیروهای مقاومت آن به سمت نقاط تماس با صهیونیست‌ها در جنین و اتحاد جبهه‌های مختلف در مقابل اشغالگران صهیونیست شد.
این جنبش تاکید کرد: امروز؛ روز خشم و تشدید تنش در تمام نقاط درگیری و اعتصاب همه جانبه در تمامی استان های فلسطین است.

نظر شما