شناسهٔ خبر: 56389214 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آیت الله ناصری: معطل کردن موقوفات بدترین نوع خیانت در امانت است

امام جمعه یزد با تاکید بر پرهیز از پایمال شدن نیت واقفان، معطل کردن و از بین رفتن موقوفات را بدترین نوع خیانت در امانت خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان، آیت الله محمدرضا ناصری ظهر امروز در جریان دیدار با مدیران وقف استان، اظهار کرد: وقف یک صدقه جاریه است و کمک بی منت به جامعه و نجات دهنده انسان در زمان آخرت است.

وی افزود: وقف‌ها باید در مسیری درست و با برنامه ریزی صورت بگیرد و تلاش شود در زمینه علمی، تعلیم و تربیت و مسائل فرهنگی بیشتر از گذشته وقف صورت بگیرد.

امام جمعه یزد حفظ وقف را به جریان انداختن، استفاده بیشتر و بهتر از موقوفات و احیای موقوفات فراموش شده از اقدامات مهم سازمان اوقاف خواند.

به گفته وی، موقوفات باید با توجه به نیاز روز و جامعه کاربردی شده و در زمینه های مختلف اجتماعی و فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد.

آیت الله ناصری همچنین خاطرنشان کرد: نیت واقف نباید پایمال شود و باید به گونه ای برنامه ریزی و فعالیت کرد که نیت و رضایت صاحب وقف را به طور کامل جلب کند.

امام جمعه یزد در پایان خاطرنشان کرد: معطل کردن و از بین رفتن موقوفات، بدترین نوع خیانت در امانت است و باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که موقوفات استان در مسیر درست استفاده شود.

انتهای پیام/د

نظر شما