شناسهٔ خبر: 56388967 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تیرانداز کرمانشاهی مجوز حضور در رقابت‌های جهانی مصر را کسب کرد

کرمانشاه - ایرنا - رییس هیات تیراندازی استان کرمانشاه گفت: «محمدرسول عفتی» تیرانداز شایسته استان در رقابت‌های جهانی کسب سهیمه المپیک در مصر حضور خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

«شورش فرامرزی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این رقابت‌های جهانی که جنبه کسب سهیمه المپیک را نیز دارد از ۲۰ مهر تا ششم آبان در رده سنی بزرگسالان و جوانان در مصر برگزار می‌شود و عفتی در رقابت‌های تیراندازی با تپانچه در آن حضور خواهد داشت.

وی ادامه داد: این رقابت‌ها نخستین مرحله کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس به شمار می‌رود.

رییس هیات تیراندازی کرمانشاه اضافه کرد: عفتی ورزشکار رشته تیراندازی با تفنگ تپانچه این استان موفق شد در رقابت‌های قهرمانی کشور بر سکوی نخست مسابقات قهرمانی کشور قرار بگیرد.

فرامرزی افزود: وی در این رقابت‌ها که با حضور ۱۲۰ تیرانداز از سراسر کشور در تهران برگزار شد با شکست ۱۸ بر ۱۲ «فروغی»، قهرمان المپیک توانست بر سکوی نخست مسابقات قهرمانی کشور قرار بگیرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، در مسابقات جهانی تیراندازی در رده سنی بزرگسالان و جوانان در مصر برگزار می‌شود ایران با ۱۹ تیرانداز راهی این رقابت‌ها خواهد شد.

مسابقات جهانی مصر نخستین مرحله مسابقات توزیع سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس محسوب می‌شود و چهار تیرانداز نخست در هر ماده جواز حضور در المپیک را کسب خواهند کرد.

در رشته تفنگ مهیار صداقت، پوریا نوروزیان، امیر محمد نکونام، نجمه خدمتی، الهه احمدی، فاطمه کرم زاده و فاطمه امینی به مسابقات اعزام خواهند شد. جواد فروغی، سجادپورحسینی، محمد رسول عفتی، گلنوش سبقت‌الهی، هانیه رستمیان و مینا قربانی نیز تیراندازان اعزامی در رشته تپانچه خواهند بود.

در بخش جوانان نیز محمد امین رهسپار، آرمینا صادقیان، فاطمه کبیری، ثمین غلامی، ساینا تیموری در تفنگ و شایان تمدن در تپانچه عازم مصر خواهند شد.

به گزارش ایرنا، محمدرسول عفتی تیرانداز شایسته اهل اسلام آباد غرب ، ۲۴ سال سن داشته و در رقابت های جام جهانی تیراندازی سال گذشته در باکو نیز توانست عنوان قهرمانی این رقابت ها را کسب کند.

هم اکنون ۲۶۰ تیرانداز فعال در این رشته در استان کرمانشاه در حال فعالیت هستند.

نظر شما