شناسهٔ خبر: 56387962 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مجید انتظامی:

براي ساخت موسيقي فيلم‌ها تير خوردم و شيميايي شدم

صاحب‌خبر -
براي ساخت موسيقي فيلم‌ها تير خوردم و شيميايي شدم
خبرگزاری آریا-برای ساخت موسیقی فیلم‌ها ریاضت کشیدم، با شخصیت‌های آن‌ها زندگی کردم، اگر به شخصیتی در فیلم تیر اصابت کرده، به من هم تیر اصابت کرده است، به همین دلیل موسیقی این فیلم‌ها از قلب من جوشیده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، ارکستر ملی ایران «همراه با خاطره‌ها» برگزیده آثار مجید انتظامی را به مناسبت هفته دفاع مقدس، در تالار وحدت اجرا می‌کند، برگزیده آثار این آهنگساز به رهبری وی پس از یک دهه دوری از صحنه با همکاری مشترک بنیاد رودکی، انجمن موسیقی ایران و دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا می‌شود؛ این رویداد موسیقایی پیش از این قرار بود از ششم تا هشتم مهرماه ساعت 21 در تالار وحدت اجرا شود که به دلیل استقبال مخاطبان و اتمام بلیت‌های اجرا، «همراه با خاطره‌ها» تا دهم مهرماه تمدید شد، تمامی بلیت‌های این اجرا به پایان رسیده است.
«سمفونی حماسه خرمشهر»، «از کرخه تا راین»، «آژانس شیشه‌ای»، «بوی پیراهن یوسف»، «دیوانه‌ای از قفس پرید»، «آرزوی بزرگ»، «جایی برای زندگی»، «شیخ بهایی» و «دوئل» قطعات این اجرا هستند؛ این درحالی است که اجرای قطعه سمفونی خرمشهر به صورت کامل، برای نخستین بار صورت می‌گیرد.
در این رویداد، ارکستر ملی ایران با ترکیبی از ساز‌های ایرانی و کلاسیک، خاطره‌انگیزترین آثار مجید انتظامی را می‌نوازد. همچنین گروه کُر بنیاد رودکی به رهبری رازمیک اوحانیان، ارکستر ملی ایران را در این اجرا‌ها همراهی می‌کند.
مجید انتظامی درباره رویداد موسیقایی «همراه با خاطره‌ها» و نقش او به عنوان آهنگساز در فیلم‌های مطرح و پرفروش و محبوبیت این فیلم‌ها به واسطه آهنگسازی او به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این برداشتی که موسیقی از فیلم بهتر بوده، شاید زیاد درست نباشد، من این تم‌ها و موسیقی‌ها را از دل فیلم‌ها بیرون آوردم، این فیلم حتما یک موضوع و مفهومی داشته است که این تم از آن بیرون آمده است، بنابراین این گونه نمی‌توان گفت که موسیقی یک چیز جدابافته بوده است.
این رهبر ارکستر در ادامه بیان داشت: اگر موسیقی یک چیز جدابافته بود، شایسته فیلم نبوده است، همه بخش‌های آن با فیلم مطابقت دارد و بر آن اثرگذار است. برای ساخت موسیقی فیلم‌ها ریاضت کشیدم، با شخصیت‌های فیلم‌ها زندگی کردم، اگر به شخصیتی در فیلم تیر اصابت کرده، به من هم تیر اصابت کرده است، اگر او شیمیایی شده، من هم شیمیایی شدم، به همین دلیل موسیقی این فیلم‌ها از قلب من جوشیده و بیرون آمده است.
انتظامی افزود: حتما آن افرادی که این موسیقی‌ها را دوست دارند، قلبشان برای وطنشان می‌تپد، دلشان می‌خواهد این مملکت آباد بماند، آباد باشد و همه ما باید دست به دست هم بدهیم ایران را ایران و بزرگ کنیم، این موضوع‌هایی بوده که در این فیلم‌ها وجود داشته است من این‌ها را با زبان موسیقی بیان کردم، من عاشق وطنم هستم، همه این مملکت از ایران برود، من نمی‌روم، من می‌مانم، فکر نکنید زندگی در این شرایط برای من آسان است، برای من هم سخت است، اما باید ببینیم دیگر چه می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما