شناسهٔ خبر: 56385885 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نماینده روسیه: آمریکا به لبه خطرناکی نزدیک شده است

سفیر روسیه در آمریکا در خصوص مداخلات واشنگتن پس از الحاق دونباس به روسیه هشدار داد.

صاحب‌خبر -

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا به واشنگتن هشدار داد که به دلیل مداخله در اوضاع اوکراین «به مرز خطرناکی نزدیک می‌شوند»، زیرا واشنگتن قبلا بار دیگر حمایت خود از حملات کی یف به جمهوری خلق لوهانسک (LPR) و جمهوری خلق دونتسک (DPR) با استفاده از تسلیحات از غرب را تکرار کرده بود.

این اظهارات پس از آن صورت می‌گیرد که دیروز مناطق لوهانسک، دونتسک، زاپروژیا و خرسون اعلام کردند که اکثریت جمعیت خود به پیوستن به روسیه رای داده اند. در عین حال، مسکو اخیرا تاکید کرده است که از سرزمین‌های جدید خود محافظت خواهد کرد و در عین حال بر حق خود برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در صورتی که کشور دیگری برای «تمامیت ارضی» روسیه خطری ایجاد کند، تاکید کرد.

دولت بایدن نیز در هشدار‌هایی محرمانه به پوتین اخطار داد که استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در اوکراین می‌تواند پیامد‌های سنگینی به همراه داشته باشد. برخی مقامات آمریکایی می‌گویند بایدن پیش‌تر نیز به صورت علنی به ولادیمیر پوتین درمورد استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در جنگ اوکراین اخطار داده بود. مشاور ارشد «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین هم ادعا کرد که درصورت استفاده روسیه از سلاح هسته‌ای، جهان وارد رقابت تسلیحاتی می‌شود. «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد باید اظهارات «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، درباره استفاده از تسلیحات هسته‌ای در حملات به اوکراین جدی گرفته شود چراکه او بلوف نمی‌زند.

از سوی دیگر، غرب همچنان می‌گوید که از نتایج همه پرسی حمایت نخواهد کرد و در عین حال تهدید به اعمال اقدامات جدید علیه کرملین و ادامه حمایت نظامی از کی‌یف می‌کند. شب گذشته نماینده آمریکا در سازمان ملل به طور مشترک با نماینده آلبانی اقدام به تهیه پیش نویسی برای محکوم کردن اقدام روسیه در برگزاری همه پرسی در مناطق شرقی اوکراین کرده است. قرار است این قطعنامه در نشست بامداد امروز ارائه شود.

نظر شما