شناسهٔ خبر: 56364308 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

زائران آخر صفر محل اسکان رایگان خود را با شماره تلفن ۷۰۴۵ هماهنگ کنند

این روزها شهر مشهد میزبان حجم گسترده ای از زائرانی است که بهر روشی تلاش می کنند خودشان را به بارگاه حضرت ثامن الحجج(ع) برسانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، تقارن دهه آخر صفر با پایان تابستان باعث شده تا پیش بینی مدیران استان از سفر ۶ تا ۸ میلیون زائر به شهر مشهد حکایت کند.
اما برای اسکان این تعداد زائر به شهر مشهد چه تدارکاتی دیده شده است؟
معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در اینباره می گوید: ظرفیت اسکان در واحدهای اقامتی رسمی مثل هتلها، هتل آپارتمانها، مهمانپذیرها و خانه مسافرها در مشهد حداکثر به ۱۳۵ هزار نفر می رسد.
یوسف بیدخوری با اشاره به حضور گسترده زائران در مشهد برای عزاداری ده آخر صفر، افزود: برای پذیرایی از این تعداد زائر نیاز به پیش بینی خاصی بود لذا دردو ماه اخیر جلسات مستمر در حوزه اسکان داشتیم تا از ظرفیت های موجود شهر برای این امر برنامه ریزی کینم.
وی ادامه داد: به منظور استفاده از تمام ظرفیتهای امکانپذیر برای اقامت زائران هماهنگی های لازم صورت با مدارس، اداره ورزش و جوانان، شهرداری و... صورت گرفته است به طوریکه سالنهای ورزشی اداره ورزش برای اسکان تعداد ۱۴ هزار و ۳۰۰ نفر و ۸۰۲ مدرسه آموزش و پرورش برای اسکان ۱۵۰ هزار نفر آماده شده است.
بیدخوری به استفاده از ظرفیتهای ادارات دولتی نیز اشاره کرد و گفت: ما همه ظرفیت های خالی را رصد کرده ایم و برای اقامت زائران از همه این اماکن استفاده می کنیم.
با همه این تمهیدات معاون زیارت استانداری خراسان رضوی تعداد ظرفیتهایی که تاکنون برای اقامت زائران در مشهد آماده شده را ۶۷۳ هزار نفر اعلام کرد.
حجت الاسلام گنابادی نزاد در عین حال از استفاده از ظرفیتهای مردمی برای پذیرایی از زائران خبر داد و گفت: امکانات و کیفیت خدماتی که مردم مشهد در دهه پایانی صفر برای پذیرایی از زائران امام رضا (ع) پای کار می آورند به هیچ وجه قابل مقایسه با امکانات دولتی نیست.
گنابادی نژاد پویش مردم هم محله ای امام رضا (ع) را یکی از اقداماتی خواند که امسال با محوریت مردم مشهد در حال شکل گیری است و افزود: این پویش با حمایت جمع زیادی از مردم، کسبه و تشکلهای مردمی و چهره های فرهنگی اجتماعی شهر مشهد در حال اجراست که در قالب آن مشهدی‌ها خدمات خود را به زائران بارگاه رضوی ارائه می دهند.
گنابادی نژاد از پیش بینی تلفن ۴ رقمی ۷۰۴۵ برای زائران متقاضی سفر از سراسر کشور خبر داد و گفت: مردم با گرفتن این شماره می توانند مکان اقامت خود را به شکل رایگان در مشهد قبل از سفر رزرو و هماهنگ کنند و هماهنگی‌های لازم برای اسکان خود را از مبدا انجام دهند.

۴۶

نظر شما