شناسهٔ خبر: 56358382 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

قرار دوازدهم ، طرحی برای کمک به بیماران بی‌بضاعت ملایر

طرح «قرار دوازدهم» امسال برای اهدای کمک هزینه درمانی به بیماران بی بضاعت از محل نیات واقف خیراندیش سیف‌الدوله اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

رئیس اوقاف و امور خیریه ملایر گفت: در «طرح قرار دوازدهم» در روز دوازدهم هر ماه با نام حضرت مهدی (عج) برنامه های ویژه‌ای برای محرومیت زدایی در سطح شهر اجرا می شود.

حجت الاسلام ابوذر عباسی گفت: امسال در آخرین روز هفته وقف حدود ۶۰ میلیون تومان از محل موقوفات سیف الدوله برای تهیه دارو و درمان ۲۵ بیمار نیازمند هزینه خواهد شد.

او با اشاره به اینکه دهه وقف با هفته آخر صفر مقارن شده است افزود: دو مبلغ اعزامی از شهر مقدس قم که از اساتید حوزه و دانشگاه هستند و ۱۵ مبلغ بومی از ملایر در سطح روستا‌ها اعزام می‌شوند.

رئیس اوقاف و امور خیریه ملایر از غبار روبی و عطر افشانی گلزار مطهر شهدای روستای طجر سامن و پنج بقعه متبرکه دیگر شهرستان، برگزاری محفل انس با قرآن در محل امامزاده عبدالله (ع) شهر ملایر، شرکت در نماز جمعه، ارائه گزارش عملکرد در این آیین سیاسی عبادی و برپایی ایستگاه صلواتی در محل مسجد جامع خبرداد.

حجت الاسلام عباسی گفت: همزمان با ۲۸صفر و رحلت پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) و در چهار بقعه متبرکه شامل امامزاده عبدالله شهر ملایر، تکیه ابوالفضل، امامزاده ابراهیم طجرسامن و امامزاده سیدعلی حسینی داویجان، مراسم ادعیه خوانی و عزاداری برپا می‌شود.

او بیان کرد: از روز ششم تا دوازدهم مهر ماه در تکیه ابوالفضل غرفه «مشاوره خانواده» با حضور یکی از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه برپا می‌شود و بانوان می‌توانند برای دریافت مشاوره رایگان و آموزش‌های لازم در زمینه امور خانواده به این غرفه مراجعه کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر در بخش دیگری از سخنانش گفت:شهرستان ملایر در حوزه وقف در استان و کشور سرآمد است و با وجود بیش از ۱۹۰ موقوفه و  واقفان بزرگ در حوزه‌های مختلف موفق عمل کرده است.

حجت الاسلام عباسی افزود:بزرگترین و بیشترین موقوفات این شهرستان مربوط به «مرحوم سیف الدوله» در حوزه‌های درمانی، آموزشی و فرهنگی، روضه خانی و اطعام دهی بوده و باعث توسعه شهرستان در چند دهه اخیر شده است.

او با اشاره به اینکه موقوفات فخر الحاجیه، و موقوفات شیخ الملوکی از دیگر موقوفات بزرگ ملایر به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: ۶۳.۵ درصد ملایر، موقوفه است و با داشتن بیش از ۱۹۰ موقوفه جایگاه اول وقف را در استان همدان داشته و به عنوان یکی از شهرستان‌های برتر در حوزه وقف در سطح کشور به شمار می‌رود.

نظر شما