شناسهٔ خبر: 56349223 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کاهش ۸.۳ درصدی ترددهای برون شهری نسبت به ۲ مهر ماه

براساس آخرین اطلاعات دریافتی، در شبانه روز گذشته از ۲۲۱۵ تردد شمار فعال در محور‌های برون‌شهری، نسبت به روز قبل ۸.۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

صاحب‌خبر -

براساس تصاوير دريافتی از دوربين هاي نظارتی سامانه‌های ترددشمار و گشت های شعب راهداری سراسر کشور، در حال حاضر به‌استثنای محورهای مسدود و ممنوع و همچنین مابقی محورهای مواصلاتی كشور باز و تردد در آن ها به روال عادی در جريان است.

طي شبانه ‌روز گذشته، براساس آخرين اطلاعات دريافتی از ۲۲۱۵ تردد شمار فعال در محورهاي برون‌شهری، نسبت به روز قبل ۸.۳  درصد کاهش را نشان می دهد.

همچنين سهم وسايل نقليه سنگين ۱۲.۷ اوج تردد بين ساعات ۱۷ تا ۱۸ وكمترين تردد بين ساعات ۳ تا ۴ صورت پذيرفته كه هموطنان با آگاهی از اين موضوع می توانند ساعات مناسب تری را برای سفر انتخاب نمايند.

 

محورهای دارای بيشترين  تردد در ۲۴ ساعت گذشته :

رديف

نام محور

استان

تعداد وسيله نقليه

1

آزادراه کرج - قزوين

البرز

127016

2

آزادراه قزوين - کرج

البرز

121569

3

آزادراه تهران - کرج

البرز

114447

4

آزادراه کرج - تهران

تهران

106867

5

 آزادراه ساوه - تهران

تهران

75680

6

شهريار-کرج

تهران

69994

7

آزادراه قم - تهران

تهران

68801

8

 آزادراه تهران - ساوه

تهران

67408

9

کرج-شهريار

تهران

58246

10

تهران - جاجرود

تهران

55623

محدوديت هاي ترافيكي شنبه ۲ مهر تا چهارشنبه ۶مهرماه

 موتورسیکلت:

تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر روز شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۰۲  الی ساعت ۰۶:۰۰ روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۰۵ از محور‌های کرج -  چالوس، هراز، فیروزکوه و محورتهران - سمنان - مشهد، محور‌های قوچان - مشهد، سبزوار - مشهد و تربت حیدریه - مشهد و بالعکس ممنوع است

*تبصره: تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

۲. سواری:

محور کندوان:

الف) تردد انواع وسایل نقلیه ازساعت ۱۲:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روز‌های شنبه و یکشنبه مورخ‌های ۱۴۰۱/۰۷/۰۲ و ۱۴۰۱/۰۷/۰۳ از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع بوده و در صورت اعلام مأمورین پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶:۰۰ الی ۲۴:۰۰ همان روز از کرج (میدان امیرکبیر) و آزادراه تهران - شمال به سمت مرزن آباد بصورت یکطرفه خواهد بود.

ب) تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روز‌های دوشنبه،  سه شنبه و چهارشنبه مورخ‌های ۱۴۰۱/۰۷/۰۴،  ۱۴۰۱/۰۷/۰۵ و ۱۴۰۱/۰۷/۰۶ از کرج (میدان امیرکبیر) و ابتدای آزادراه تهران - شمال به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام مأمورین پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶:۰۰ الی ۲۴:۰۰ همان روز از مرزن آباد به سمت کرج بصورت یکطرفه خواهد بود.

 محور هراز:

- تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روز‌های دوشنبه و سه شنبه مورخ‌های ۱۴۰۱/۰۷/۰۴ و ۱۴۰۱/۰۷/۰۵ از رودهن به سمت آمل ممنوع بوده و در صورت اعلام مأمورین پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶:۰۰ الی ۲۴:۰۰ همان روز از آب اسک به سمت رودهن (محدوده مشاء) بصورت یکطرفه خواهد بود.

۳. نقلیه سنگین (به استثناء حاملین مواد سوختی و یا فاسدشدنی):

۳.۱- محور کندوان: تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج - چالوس و بالعکس کماکان ممنوع است‌.

۳.۲- محور هراز:

الف) تردد کلیه تریلر‌ها کماکان ممنوع است.

ب) تردد کلیه کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و یا فاسدشدنی از ساعت ۱۲:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روز‌های شنبه و یکشنبه مورخ‌های ۱۴۰۱/۰۷/۰۲ و ۱۴۰۱/۰۷/۰۳ و همچنین از ساعت ۰۶:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روز‌های  دوشنبه،  سه شنبه و چهارشنبه مورخ‌های ۱۴۰۱/۰۷/۰۴،  ۱۴۰۱/۰۷/۰۵ و ۱۴۰۱/۰۷/۰۶ از تهران به آمل و بالعکس  ممنوع است‌.

۳.۳- محور تهران - فیروزکوه - قائمشهر:

تردد کلیه تریلر‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و یا فاسدشدنی از ساعت ۱۲:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روز‌های شنبه،  یکشنبه و دوشنبه مورخ‌های ۱۴۰۱/۰۷/۰۲،  ۱۴۰۱/۰۷/۰۳ و ۱۴۰۱/۰۷/۰۴ از محور فوق ممنوع است.

۳.۴- محور آستارا - اردبیل و بالعکس:

الف) تردد کلیه کامیون‌ها و تریلر‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و یا فاسدشدنی از ساعت ۱۲:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۰۳ از محور فوق ممنوع است.

ب) تردد کلیه کامیون‌ها و تریلر‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و یا فاسدشدنی از ساعت ۰۸:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روز‌های دوشنبه و سه شنبه مورخ‌های ۱۴۰۱/۰۷/۰۴ و ۱۴۰۱/۰۷/۰۵ از محور فوق ممنوع است.

۳.۵- محور قدیم قزوین - رشت و بالعکس:

الف) تردد کلیه کامیون‌ها و تریلر‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و یا فاسدشدنی از ساعت ۱۲:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۰۳ از محور فوق ممنوع است‌

ب) تردد کلیه کامیون‌ها و تریلر‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و یا فاسدشدنی از ساعت ۰۸:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روز‌های دوشنبه و سه شنبه مورخ‌های ۱۴۰۱/۰۷/۰۴ و ۱۴۰۱/۰۷/۰۵ از محور فوق ممنوع است.

۳.۶- محور‌های فاروج - شیروان، شیروان - بجنورد، بجنورد - جنگل گلستان و بالعکس:

تردد کلیه کامیون‌ها و تریلر‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و یا فاسدشدنی از ساعت ۱۴:۰۰ الی ۲۲:۰۰ روز شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۰۲ و همچنین از ساعت ۰۸:۰۰ الی ۲۲:۰۰ روز‌های یکشنبه،  دوشنبه و سه شنبه مورخ‌های ۱۴۰۱/۰۷/۰۳،  ۱۴۰۱/۰۷/۰۴ و ۱۴۰۱/۰۷/۰۵ از محور‌های فوق ممنوع است.

محدودیت‌های محور‌های استان خراسان رضوی (به مناسبت ۲۸ صفر)

الف) تردد کلیه وسایل نقلیه باری شامل تریلر،کامیون و کامیونت به استثنای حاملین مواد سوختی و یا فاسدشدنی از ساعت ۰۸:۰۰ الی ۲۲:۰۰ روز‌های پنجشنبه، جمعه،  شنبه،  یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه مورخ‌های ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ الی ۱۴۰۱/۰۷/۰۵ در محور‌های اصلی استان ممنوع است.

ب) تردد کلیه وسایل نقلیه از محور قدیم مشهد - ملک آباد  از ساعت ۰۶:۰۰ الی ۱۷:۰۰ در روز‌های پنجشنبه، جمعه، شنبه، یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه مورخ‌های ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ الی ۱۴۰۱/۰۷/۰۵ ممنوع بوده و برای تردد زائرین پیاده اختصاص می‌یابد.

ج) محور مشهد - ملک آباد از ساعت ۱۲:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۰۵ تا پایان ترافیک به سمت جنوب (ملک آباد) به صورت یک طرفه خواهد بود، ضمن اینکه برای تخلیه ترافیک خروجی مشهد از این محور بعنوان مسیر جانبی و کمکی آزاد راه شهید شوشتری (درصورت انسداد مقطعی) استفاده خواهد شد.

*تبصره: اجرای محدودیت‌های مذکور منوط به افزایش حجم تردد در محور‌ها خواهد بود و چنانچه وضعیت ترافیک عادی باشد، با هماهنگی، اجرای محدودیت‌ها کان لم یکن تلقی می‌گردد.

 

نظر شما