شناسهٔ خبر: 56348334 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دیدارهای بی‌وقفه امیرعبداللهیان در نیویورک/ از تاکید بر اجرایی کردن توافقات تا ابراز خرسندی از روند رو به رشد روابط

وزیر امور خارجه که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به همراه رئیس جمهور به نیویورک سفر کرده، در حال رایزنی با همتایان خود از کشورهای مختلف است.

صاحب‌خبر -

حسین امیرعبداللهیان که برای شرکت در نشست سران هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل به همراه حجت‌الاسلام رئیسی رئیس جمهور سفر کرده، در راستای دیپلماسی دولت سیزدهم برای تقویت و گسترش روابط هرچه بیشتر جمهوری اسلامی ایران با کشورهای مختلف جهان در حال رایزنی با همتایان خود از کشورهای مختلف است.

وزیر  امور خارجه دیروز در نیویورک با وزرای خارجه کویت، امارات، اریتره، ارمنستان، اوگاندا، سری لانکا، نیکاراگوئه، ونزوئلا و عراق دیدار و رایزنی داشت.

سیاست ایران با همسایگان از جمله در حوزه خلیج فارس بر همکاری كامل متمرکز است

حسین امیرعبداللهیان در حاشیه نشست مجمع عمومی در نیویورک با شیخ احمد ناصر محمدالصباح وزیرخارجه کویت ملاقات و درباره موضوعات مورد علاقه فی مابین از جمله مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر کرد.

وی با اشاره به پیشرفت های انجام شده در روابط دوجانبه جمهوری اسلامی ایران با کشور برادر و همسایه کویت تاکید کرد: سیاست ایران با همسایگان از جمله در حوزه خلیج فارس بر همکاری كامل متمرکز است.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگری از این ملاقات آخرین وضعیت مذاکرات وین برای لغو تحریم ها را تبیین کرد.

دیدارهای بی‌وقفه امیرعبداللهیان در نیویورک/ از تاکید بر اجرایی کردن توافقات تا ابراز خرسندی از روند رو به رشد روابط

شیخ احمد ناصر محمد الصباح وزیر امور خارجه کویت نیز در این ملاقات بر عزم و اراده رهبری کشور متبوعش برای توسعه مناسبات با ایران تاکید کرد.

شیخ احمد الصباح با دعوت از وزیر امور خارجه کشورمان برای سفر به کویت و گفتگو در خصوص روند گسترش مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای، بر موضع حمایتی کویت از مذاکره و گفتگوی منطقه ای تاکید کرد.

اجرائی کردن تفاهمات با ونزوئلا در اولویت برنامه سیاست خارجی ایران قرار دارد

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در حاشیه نشست مجمع عمومی در نیویورک با كارلوس فاريا وزیرخارجه ونزوئلا ملاقات و درباره موضوعات مورد علاقه فی مابین از جمله اخرين روند مناسبات دوجانبه گفتگو و تبادل نظر کرد.

‌‎امیرعبداللهیان ضمن مروري بر اخرين وضعیت مناسبات دوجانبه جمهوری اسلامی ایران با ونزوئلا ، سفر اخیر رییس جمهور مادورو به تهران را مهم‌ عنوان و تاکید کرد : متعاقب امضاي همكاريهاي جامع دو كشور، اجرائي كردن اين تفاهمات در اولويت برنامه سياست خارجي قرار دارد و برگزاري كميسيون مشترك مي تواند بر روند اجراي توافقات فيمابين سرعت ببخشد.

دیدارهای بی‌وقفه امیرعبداللهیان در نیویورک/ از تاکید بر اجرایی کردن توافقات تا ابراز خرسندی از روند رو به رشد روابط

‌‎وزير امور خارجه ونزوئلا نیز در این ملاقات ضمن ابراز خرسندي از روند پيشرفت در همكاري هاي متنوع دو كشور ، بر عزم و اراده رهبری کشور متبوعش برای توسعه مناسبات با ایران و لزوم افزايش سطح تماس ها و سفر مقامات عالي دو كشور تاكيد كرد.

تاکید بر همکاری ایران در حوزه‌های فنی و اقتصادی با اریتره

حسین اميرعبداللهيان وزیر امور خارجه کشورمان در دیداری دیگر و در حاشیه نشست مجمع عمومی در نیویورک با عثمان صالح محمد وزير خارجه اريتره ملاقات و درباره موضوعات مورد علاقه فی مابین از جمله آخرين وضعيت مناسبات دوجانبه و منطقه گفتگو و تبادل نظر کرد.

وی ضمن تمجيد از سابقه مبارزاتي و تاريخي مردم اريتره بر اهتمام جدي دولت سيزدهم نسبت به قاره آفريقا از جمله كنشگري اريتره در شاخ افريقا تاكيد و نسبت به توسعه همكاريها در چارچوب احترام بِه ارزشها و منافع متقابل و همكاری ايران در حوزه های فني و اقتصادي با اريتره ابراز اميدواري نمود.

دیدارهای بی‌وقفه امیرعبداللهیان در نیویورک/ از تاکید بر اجرایی کردن توافقات تا ابراز خرسندی از روند رو به رشد روابط

‌‎وزير امور خارجه اريتره نيز ضمن اشاره به سياست كشور متبوعش براي توسعه روابط در محيط جغرافياي مهم منطقه و از جمله ایران، تاكيد کرد.

اختلافات کشورها باید از طریق مذاکره و گفتگوی سیاسی درون منطقه حل و فصل شود

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در دیدار با همتای ارمنستانی خود نیز ضمن ابراز خرسندی از رایزنی ها و مشورت های دوره ای دو کشور بر پیگیری توافقات دوجانبه در حوزه های مختلف فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی و آموزشی تاکید کرد.

رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان موضع تهران را درباره آخرین تحولات قفقاز عدم‌ پذیرش هرگونه تغییر در مرزها و ژئپلتیک منطقه خواند و افزود جمهوری اسلامی ایران قویا معتقد است که اختلافات کشورها باید از طریق مذاکره و گفتگوی سیاسی درون منطقه حل و فصل شود.

دیدارهای بی‌وقفه امیرعبداللهیان در نیویورک/ از تاکید بر اجرایی کردن توافقات تا ابراز خرسندی از روند رو به رشد روابط

آرارات میرزویان وزیر خارجه ارمنستان نیز با اشاره به جایگاه تاریخی ایران در تحولات قفقاز از روند رو به رشد همکاری های دوجانبه ابراز خرسندی کرد .

وی افزود: شتاب مناسبات تهران - ایروان به تحکیم و تقویت همکاری ها و همبستگی میان دو کشور و منطقه کمک خواهد کرد .

ابراز خرسندی از روند رو به رشد مناسبات تهران و ابوظبی  از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم

در دیدار دیگر هم حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات متحده عربی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در خصوص روابط دوجانبه ، موضوعات مورد اهتمام مشترک گفتگو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز خرسندی از روند رو به رشد مناسبات دو کشور از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم از گسترش و تقویت هرچه بیشتر روابط با کشور امارات در حوزه های مختلف استقبال کرد.

وی آمادگی تهران را برای برگزاری کمیته عالی همکاری های مشترک اعلام کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان همتای اماراتی خود را در جریان آخرین تحولات مربوط به مذاکرات رفع تحریم ها قرار داد.

دیدارهای بی‌وقفه امیرعبداللهیان در نیویورک/ از تاکید بر اجرایی کردن توافقات تا ابراز خرسندی از روند رو به رشد روابط

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت مناسبات تاریخی و فرهنگی کشورش با جمهوری اسلامی ایران، بر آمادگی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری و همچنین برگزاری نشست‌ شورای بازرگانان دو کشور و حضور هیات های ایرانی در نشست های منطقه ای از جمله کنفرانس انرژی های تجدیدپذیر به میزبانی ابوظبی تأکید کرد.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک به ایران سفر نماید.

طرفین درباره تحولات اوکراین و ابتکارات سیاسی در منطقه خلیج فارس نیز رایزنی کردند‌.

نظر شما