شناسهٔ خبر: 56318674 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

چهارمین عرضه خودرو در بورس‌کالا با موفقیت انجام شد

چهارمین عرضه خودرو در بورس‌کالا دیروز با موفقیت انجام شد. تجربه چهار عرضه اخیر به‌وضوح نشان می‌دهد که هم خریداران (مصرف‌کنندگان نهایی) و هم فروشندگان (خودروسازان) از شفافیت و رقابت عادلانه و شرایط برابر استقبال می‌کنند. به گزارش «کالاخبر»، تجربه عرضه خودرو در بورس‌کالا ‌بار دیگر ثابت کرد که بهترین شیوه برای حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده، اعتماد به سازوکار بازار و شفافیت است؛ چراکه عرضه خودرو در بورس‌کالا در مدت کوتاه چند مزیت بزرگ برای این حوزه به همراه داشته است. نخست آنکه قیمت‌گذاری دستوری در خصوص محصولات عرضه‌شده کنار رفته است و روند معاملات بدون کوچک‌ترین ابهامی انجام می‌شود. خودروسازان در مقام فروشندگان به منافعشان از تولید می‌رسند، مصرف‌کنندگان نهایی هم در مقام خریدار از پایین‌‌‌تر بودن قیمت‌ها نسبت به بازار آزاد و اطمینان از تحویل سریع خودرو رضایت دارند.

صاحب‌خبر -

در همین زمینه، بیوک علیمرادلو، مدیرعامل گروه بهمن پیش‌‌‌‌تر در خصوص اهمیت سازوکار بورس‌کالا برای خودروسازان گفته بود: با ورود به بورس‌کالا و کشف قیمت عادلانه در کنار مصرف‌کنندگان هستیم. جمشید ایمانی، رئیس هیات‌مدیره گروه بهمن نیز در این باره گفته بود: با آغاز عرضه‌ها در بورس‌کالا و کشف قیمت‌ها در سازوکار حراج، اختلاف زیاد بین قیمت‌ کارخانه و قیمت بازار از بین می‌رود و خودرو از کالای سرمایه‌ای به کالای مصرفی تبدیل می‌شود.

تجربه عرضه‌های اخیر نشان می‌دهد که بورس‌کالا می‌تواند، بهترین و مطمئن‌ترین سازوکار را در اختیار بازار خودرو قرار دهد تا هم بازار شفاف شود و هم با دادن سیگنال درست به سیاستگذار، مسیر سیاستگذاری برای بهبود و تعادل‌بخشی به بازار خودرو فراهم شود. دیروز (چهارشنبه ۳۰شهریور) ۱۵۲دستگاه خودروی دیگنیتی بهمن‌موتور در بورس‌‌‌کالا فروخته شد. ٣٨دستگاه خودروی دیگنیتی سفید (تریم‌مشکی)، ٣٨دستگاه خودروی دیگنیتی سفید (تریم‌قرمز)، ٣٨دستگاه خودروی دیگنیتی مشکی (تریم‌مشکی)، ۳۸دستگاه خودروی دیگنیتی مشکی (تریم‌قرمز) هر یک با قیمت پایه ٨٢١میلیون و ۵۰۰‌هزار تومان دیروز روی تابلو رفتند و به فروش رسیدند.

نظر شما