شناسهٔ خبر: 56269153 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

چین: دریا زباله‌دان ژاپن نیست

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: پکن بار دیگر از طرف ژاپنی می‌خواهد که تخلیه آب آلوده هسته‌ای به دریا را متوقف کند.

صاحب‌خبر -

مائو نینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه در یک نشست مطبوعاتی در پکن گفت: چین بار دیگر از طرف ژاپنی می‌خواهد که تخلیه اجباری آب آلوده هسته‌ای به دریا را متوقف کند، زیرا اقیانوس آرام سطل زباله آن نیست.

به گزارش گلوبال تایمز، مائو این اظهارات را در پاسخ به گزارش شرکت برق توکیو مبنی بر اینکه غلظت فعالیت استرانسیوم ۹۰ درصد آب آلوده جمع آوری شده از نیروگاه فوکوشیما پس از تصفیه توسط سیستم پیشرفته پردازش مایع (ALPS) حدود سه برابر استاندارد ملی ژاپن است، گفت و اعلام کرد سوالات نامشخص زیادی در مورد طرح ژاپن برای رهاسازی آب آلوده هسته‌ای به دریا وجود دارد. این برای ژاپن بسیار غیرمسئولانه است که عمداً و بدون پشیمانی به اجرای طرح و ساخت خطوط لوله برای رهاسازی آب آلوده به دریا بدون رسیدگی مناسب ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین خاطرنشان کرد: چین بار دیگر از طرف ژاپنی می‌خواهد که تخلیه اجباری آب آلوده هسته‌ای به دریا را متوقف کند، به نگرانی‌های مشروع کشور‌های مختلف پاسخ جدی دهد و با جدیت به وظایف خود از جمله تعهدات بین‌المللی، رایزنی کامل با ذینفعان از جمله کشور‌های همسایه و آژانس‌های بین المللی ذیربط و یافتن راه مناسب برای دفع آب آلوده هسته‌ای به شیوه‌ای علمی، باز، شفاف و ایمن عمل کند.

نظر شما