شناسهٔ خبر: 56233738 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

معاون وزیر خارجه آمریکا:

احیای برجام به دلیل پاسخ غیرقابل قبول ایران به بن بست رسید اما ...

معاون وزیر خارجه آمریکا گفت: مذاکرات احیای برجام به دلیل پاسخ بسیار سرسختانه و غیرقابل قبول ایران به پیشنهاد اروپا به بن بست رسیده اما بایدن به دنبال راهی برای پیش بردن مذاکرات است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وندی شرمن معاون دریاره آخرین وضعیت برجام به واشنگتن پست، گفت: پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا، بسیار سرسختانه و غیرقابل قبول برای آمریکا بود. به همین دلیل مذاکرات به بن بست رسیده است. پیام آمریکا هم در مورد ضرورت مسایل به ایران فرستاده شد.

وی ادامه داد: بنابراین توپ مذاکرات در زمین ایران است اما دولت بایدن همچنان به دنبال راهی برای پیش بردن این مذاکرات بوده و همچنان بر این باور است که دستیابی به توافق به نفع آمریکا است.

براساس این گزارش، سفیر و نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز گفت: فشار بر ایران برای پاسخگویی به پرسش های آژانس ادامه دارد ولی نشستی در حاشیه مجمع سازمان ملل برای گفتگو درباره توافق برنامه ریزی نشده است.

جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات شورای امنیت ملی کاخ سفید هم گفت‌: نمی‌توان در مورد آینده مذاکرات پیش‌بینی یا گمانه‌زنی کرد اما می‌توان یک نکته را اعلام کرد که بایدن بسیار واضح گفته اجازه نخواهد داد ایران به توانایی سلاح‌های هسته‌ای دست یابد. زیرا می‌داند هیچ مشکلی در خاورمیانه با ایران مجهز به سلاح هسته‌ای آسان‌تر نمی‌شود.

وی ادامه داد: بهترین راه دستیابی به این نتیجه از طریق دیپلماتیک است و به همین دلیل است که آمریکا ۱۶ ماه در مذاکرات حضور دارد و برای اجرای مجدد توافق و بازگرداندن تمام طرف‌ها تلاش می‌کند.

ابراهیم رئیسی هم که در آستانه سفر به نیویورک برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل به سی بی اس نیوز، اعلام کرد دیداری با جو بایدن اتفاق نخواهد افتاد. تصمیم نهایی برای دستیابی به توافق هسته‌ای هم برعهده آمریکا است.

رابرت مالی نماینده آمریکا در امور ایران نیز بعد از تماس با وزیر خارجه عمان بر قدردانی آمریکا در همکاری نزدیک عمان در مسائل منطقه‌ ای به ویژه  بازگشت مشترک برجام تأکید کرد.

انتهای پیام

نظر شما