شناسهٔ خبر: 56146556 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

تنیسور 21 ساله لهستانی قهرمان اوپن امریکا شد

ایگا در مسیر ویلیامز

صاحب‌خبر -
امیررضا همایون / رقابت‌های تنیس آزاد امریکا در بخش زنان به ایستگاه پایانی خود رسید و بامداد یکشنبه ایگا اشویانتک لهستانی و انس جابر تونسی بازی نهایی رقابت‌های انفرادی زنان را برگزار کردند؛مسابقه‌ای که با برتری قاطع ایگا همراه بود، برتری ای که تنیسور لهستانی را به سومین قهرمانی در گرند اسلم‌ها رساند. 
رکورد سرنا شکست 
ایگا اشویانتک با قهرمانی بامداد یکشنبه خود در رقابت‌های آزاد امریکا پس از سرنا ویلیامز در سال 2013 به دومین تنیسور زن تبدیل شد که در یک فصل از رقابت‌ها هم قهرمان رقابت‌های آزاد فرانسه و هم آزاد امریکا می‌شود؛نکته‌ای که علاقه مندان به تنیس را به ظهور فوق ستاره‌ای جدید که توانایی شکستن رکورد‌های به جا مانده از دوران با شکوه سرنا ویلیامز را داشته باشد امیدوار کرد اما باید توجه داشت اشویانتک تنها 21 سال سن دارد و مسیر طولانی برای تبدیل شدن به جانشین ویلیامز خواهد داشت. 
پیروزی در 10 فینال متوالی 
اشویانتک بجز عملکرد خوبش در گرند اسلم‌ها یک برتری هم نسبت به سرنا دارد، آن هم اینکه ایگا موفق به پیروزی در 10 فینال متوالی شده است ،کاری که در دودهه اخیر در تنیس زنان جهان بی‌نظیر است و حتی ویلیامز هم موفق به کسب چنین رکورد فوق‌العاده و شگفت انگیزی نشده است؛ نکته‌ای که باعث می‌شود  با قاطعیت از ظهور فوق ستاره‌ای در دنیای تنیس زنان سخن بگوییم. ستاره‌ای که اجازه حس شدن جای خالی ویلیامز در مسابقات آتی را نخواهد داد. 
اولین بانوی لهستانی فاتح آخرین گرند اسلم 
ایگا با پیروزی در فینال و کسب عنوان قهرمانی رقابت‌های آزاد امریکا، تبدیل به اولین بانوی لهستانی تاریخ شد که موفق به قهرمانی در آخرین گرند اسلم فصل می‌شود. او پس از آنجلیک کربر در سال 2016 موفق به کسب 2 گرند اسلم در یک فصل می‌شود. 
انس جابر همچنان در حسرت گرنداسلم 
درطرف دیگر فینال رقابت‌های آزاد امریکا انس جابر تونسی حضور داشت؛بازیکنی که می‌توان گفت در فصل 2022 نمایشی فوق‌العاده و حیرت برانگیز داشت. جایی که او با شگفتی تمام حریفانش را درمسیر رسیدن به بازی نهایی ویمبلدون و اوپن امریکا مغلوب کرد اما در هردو تورنمنت جام قهرمانی مسابقات را نگرفت تا تندیس ورزشکار ناکام فصل با قاطعیت به او تعلق بگیرد؛ نمایشی که باید منتظر ماند و دید با آغاز فصل 2023 و گرند اسلم استرالیا همچنان ادامه می‌یابد و منجر به کسب گرند اسلم توسط او خواهد شد یا خیر؟ سؤالی که برای پاسخ به آن باید تا ماه ژانویه منتظر ماند.

نظر شما