شناسهٔ خبر: 5613068 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان:

زمین پاک نقش اساسی بر سلامت جامعه دارد و برای حفظ این مقوله باید همه، تلاش کنیم

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان: زمین پاک نقش اساسی بر سلامت جامعه دارد و برای حفظ این مقوله باید همه با هم برای حفظ و پاک نگهداشتن زمین که یکی از نعمات خداوندی است، تلاش کنند.

صاحب‌خبر -

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: زمین پاک نقش اساسی بر سلامت جامعه دارد و برای حفظ این مقوله باید همه با هم برای حفظ و پاک نگهداشتن زمین که یکی از نعمات خداوندی است، تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، مدیر کل محیط زیست لرستان در جمع خبرنگاران گفت: فرهنگ سازی و آموزش شهروندی مهم‌ترین اولویت مسوولان برای داشتن زمین و هوای پاک برای شهروندان است.
محمد حسین بازگیر اظهار داشت: همراهی و همدلی مردم در صیانت از منابع طبیعی می‌تواند ضمن تقویت اهداف و رسالت محیط زیست، فرهنگ استفاده درست از این منابع را در جامعه نهادینه کند.
وی افزود: منابع طبیعی سرمایه‌ای برای نسل امروز و آینده است، بنابراین تمامی آحاد مردم باید برای صیانت از این نعمات الهی از هیچ تلاشی فروگذار نباشند.
وی بیان اینکه روز زمین، روزی برای افزایش آگاهی و قدردانی نسبت به محیط زیست کره زمین است، گفت: زمین و هوای پاک و محیط زیست سالم مهم‌ترین شرط تداوم بقای انسان‌ها بر روی این کره است.
وی افزود: فرهنگ سازی و آموزش شهروندی مهم‌ترین اولویت مسوولان برای داشتن زمین و هوای پاک برای شهروندان است.
وی اظهارداشت: برای داشتن شهر و روستای سالم و تحقق شعار زمین پاک برای همه نیازمند کارهای فرهنگی درسطح مدارس و بین دانش آموزان از مقطع ابتدایی است.
وی همچنین بر لزوم حفظ زمین و محیط زیست از هر گونه آلاینده‌ها؛ بویژه زباله‌های شهری و صنعتی تأکید کرد و اذعان داشت: زمین پاک حق همهٔ انسان‌ها است و سلامتی بشریت را تضمین می‌کند.
بازگیر تأکید کرد: انسان سالم و زمین پاک دو مقوله‌ای از هم جدا نبوده و باید با ارتقای فرهنگ سلامت مردم زمین را پاک‌تر تحویل نسل‌های بعدی داد و تلاش در این راه وظیفهٔ همگانی است.
وی در ادامه یادآور شد: زمین پاک نقش اساسی بر سلامت جامعه دارد و برای حفظ این مقوله باید همه با هم برای حفظ و پاک نگهداشتن زمین که یکی از نعمات خداوندی است، تلاش کنند.

محمدحسین بازگیر بیان کرد: برای تحقق شعار امسال در حفاظت از محیط زیست می‌‎بایست توسعه پایدار را به عنوان یک اصل مهم در تمام برنامه‎های این حوزه به کار بست.

وی اضافه کرد: توسعه پایدار بیان می‌‎کند عناصر اجتماع، محیط زیست و اقتصاد باید در کنار هم بیایند و برای تحقق این شعار حتماً باید از منابع محیط زیست و منابع طبیعی حفظ شود.

بازگیر ادامه داد: عزم ملی را در این بخش بیشتر می‌‎خواهیم و حمایت گسترده از طرف مردم، علاقه‎مندان محیط زیست و سایر ظرفیت‎‌ها را می‌‎طلبد؛ اگر آب، خاک و هوای مناسبی نداشته باشیم، مسلماً اقتصاد پویایی را نیز نخواهیم داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان تصریح کرد: فرهنگ برخورد با محیط زیست باید تغییر کند و با ارتقای آن، به توان نسل‎های بعد در تأمین نیازهای‎شان صدمه وارد نکنیم.

بازگیر افزود: در شرایط فعلی و با توجه به حساسیت‎های زیاد، حفظ محیط زیست از امر به معروف‎های ضروری امروز دنیاست.

نظر شما