شناسهٔ خبر: 56112703 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کمک به جامعه عشایری خراسان جنوبی با اجرای ۵ طرح

سرپرست امور عشایر خراسان جنوبی از اجرای ۵ طرح برای کمک به جامعه عشایری خبر داد.

صاحب‌خبر -

ابراهیمی در جلسه تبیین نظام مسائل شناسی خراسان جنوبی گفت: ۱۸ هزار خانوار در جامعه عشایری استان خراسان جنوبی وجود دارد.

او افزود: ۸۰ درصد از جامعه عشایری خراسان جنوبی در نقاط مرزی و ۲۰ درصد از این افراد در مناطق غیرمرزی استان ساکن هستند.

سرپرست امور عشایر خراسان جنوبی با بیان اینکه در سنوات قبل یک تعامل خوبی با بسیج صورت گرفته بود، ادامه داد: در حال حاضر حدود ۱۰ هزار خانوار عشایری در استان خراسان جنوبی با بسیج همکاری متقابلی دارند.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه اثربخش‌ترین جامعه سیاسی دخیل در کشور عشایر هستند، تصریح کرد: ولایت پذیری این جامعه ثابت شده است و به عنوان مرزبانان گمنام در مرز‌های جمهوری اسلامی مشغول به پاسداری و مرزبانی هستند.

سرپرست امور عشایر خراسان جنوبی به مشکلات جامعه عشایری استان اشاره کرد و گفت: ارز ترجیحی و خشکسالی و مرمت راه‌های عشایری و شناسایی دام و طیور و هزینه‌های تولیدی از مهم‌ترین مشکلات این جامعه غیور در استان محسوب می‌شود.

او در خصوص ایجاد منابع آبی پایدار برای جامعه عشایری خراسان جنوبی عنوان کرد: در این راستا سه پروژه در دست اجرا قرار دارد و ۱۰ پروژه پژوهشی با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان در این زمینه تهیه شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه پنج طرح برای کمک به جامعه عشایری استان در دستور کار قرار دارد، گفت: ایجاد کانون‌های خودجوش یکی از این طرح‌ها است چرا که ایجاد کانون‌های هدایتی در استان خراسان جنوبی جواب نمی‌دهد.

سرپرست امور عشایر خراسان جنوبی بیان کرد: ایجاد سفره مرتع پایدار برای دام‌های عشایر، شناسایی پتانسیل‌های آموزش بازاریابی، بازاریابی محصولات عشایر و افزایش بهره وری دام عشایری در دستور کار قرار دارد.

نظر شما