شناسهٔ خبر: 56066973 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مردم در اهدای کتاب به کتابخانه‌ها مشارکت داشته باشند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار بیله‌سوار گفت: توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی یک مسؤولیت اجتماعی است و مشارکت مردم در اهدای کتاب به کتابخانه‌ها ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف بدرزاده در نشست انجمن کتابخانه‌های شهرستان بیله‌سوار اظهار کرد: توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی یک مسؤولیت اجتماعی است و اکتفای صرف به مأموریت بخش دولتی در این زمینه راه به‌جایی نخواهد برد و هر شخص، تشکل و نهادی باید در این زمینه وظیفه خود را انجام دهد.

وی افزود: موضوع اهدای کتاب به کتابخانه‌ها نشان از یک فرهنگ است و باید برای فرهنگ‌سازی و ترویج کتابخوانی در سطح شهرستان بیله‌سوار اقدامات لازم صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار بیله‌سوار با تأکید بر دعوت از دوستداران کتاب در این نوع نشست‌ها، ادامه داد: همان‌طور که سلامتی در جامعه بسیار مهم است، موضوع فرهنگ کتابخوانی هم امری مهم تلقی می‌شود و باید در همین راستا نیز اقداماتی در حوزه ترویج فرهنگ کتابخوانی انجام گیرد.

بدرزاده با اشاره به هماهنگی نهاد کتابخانه با بخشداری‌ها جهت توسعه فرهنگ، کتاب و کتابخوانی در روستاها تصریح کرد: فضای کتابخانه‌ای در روستاها نیازمند توسعه است و باید از ظرفیت کتابخانه سیار جهت توسعه فرهنگ کتابخوانی در روستاها اقدام شود.

وی  گفت: تنها محل درآمد کتابخانه‌های عمومی از محل سهم نیم درصد درآمد شهرداری‌ها است به همین دلیل شهرداران در پرداخت این سهم همت کنند.

انتهای پیام/۳۷۲۷/

نظر شما