شناسهٔ خبر: 56051977 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پرداخت بیش ۱۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال توسط بانک مهر ایران طی امسال

مدیر شعب استان کرمان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۷ هزار و ۳۹۰ فقره تسهیلات اشتغالزایی و رفع احتیاجات ضروری به ارزش ۸ هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال در استان کرمان توسط این بانک پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسین خزاعی امروز در جمع خبرنگاران پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در حوزه‌های اشتغال و کارآفرینی، معیشت، ازدواج، درمان و حمایت از مددجویان نهادهای حمایتی و سازمان‌های مردم نهاد را از جمله خدمات این بانک عنوان کرد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۷ هزار و ۳۹۰ فقره تسهیلات اشتغالزایی و رفع احتیاجات ضروری به ارزش ۸ هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال در استان کرمان توسط این بانک پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات تکلیفی ازدواج استان کرمان در سال جاری ۷۰ درصد رشد داشته است، ادامه داد: طی سال گذشته یک‌هزار و ۱۲۹ فقره تسهیلات ازدواج جوانان به ارزش یک‌هزار و ۲۲۳ میلیارد ریال در استان پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: در سال جاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان کرمان جذب ۳۲ هزار و۶۰۰ میلیارد ریال منابع را هدف‌گذاری کرده است.

خزاعی از رشد ۷۳ درصدی منابع این بانک در استان کرمان خبرداد و گفت: از هشت ماه گذشته تاکنون منابع بانک در کشور ۶۲.۵ درصد رشد داشته است.

وی گفت: همچنین حدود ۲ هزار و ۵۶۳ فقره تسهیلات کالا کارت به ارزش ۷۰۷ میلیارد ریال برای تهیه کالاهای اساسی و جهیزیه در اختیار مردم استان قرار گرفته است.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان کرمان با بیان اینکه سقف تسهیلات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از ۵۰ به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است، گفت: اقدام مهم دیگر بعد از شروع دولت سیزدهم پرداخت وام‌های بدون ضامن و توسعه فرآیند اعتبارسنجی (سامانه ضمان) بوده است.

وی  با اشاره  به اینکه ۲۱ درصد وام‌های پرداختی بدون ضامن و بر مبنای اعتبارسنجی بوده است، تصریح کرد: تمامی خدماتی که هم‌اکنون در شعب حضوری به مشتریان ارائه می‌شود به‌صورت مجازی نیز قابل انجام است.

خزاعی حرکت به سمت جذب ۲۰ میلیون مشتری فعال و افزایش شمولیت قرض‌الحسنه در جامعه را از جمله برنامه‌های این بانک برشمرد و افزود: افزایش سرمایه از پنج‌هزار میلیارد تومان به ۱۰ هزار میلیارد تومان و توسعه برنامه‌های بین‌المللی قرض‌الحسنه در ارتباط با بانک‌های اسلامی سایر کشورها از دیگر برنامه‌هایی است که در سطح کلان کشور دنبال می‌شود.

مدیر شعب استان کرمان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران رونمایی از فرابانک (پلتفرم یکپارچه بانک بر مبنای بانکداری غیر حضوری) در ۲ ماه آینده، کاهش و حذف کارمزد ثابت از چهار به صفر درصد و حرکت به سمت مزد خدمت را از دیگر برنامه های بانک قرض الحسنه مهر ایران  عنوان کرد.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران  در آذر سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را آغاز کرد و این بانک در حال حاضر با ۱۴  شعبه در استان کرمان فعال است.

انتهای پیام/۳۷۶۳/ب

نظر شما