شناسهٔ خبر: 56020266 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس پلیس فتا مازندران خبر داد

کشف کلاهبرداری میلیاردی در فضای مجازی 

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری خواهر و برادری که به بهانه برنده شدن در قرعه‌کشی اقدام به کلاهبرداری از ۱۴ شهروند کرده بودند، خبرداد. 

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سامع خورشاد با اعلام این خبر گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری از آنان تحت عنوان برنده شدن در قرعه‌کشی، موضوع به‌ صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی افزود: برابر اظهارات شاکیان، شخصی با هویت نامعلوم از طریق تماس صوتی واتساپی، به بهانه برنده شدن آنان در یک قرعه کشی و پس از جلب اعتماد آنان و دسترسی به اطلاعات کارت بانکی و رمز دوم یکبار مصرف، اقدام به برداشت موجودی حسابشان کرده بود.

خورشاد ادامه داد: با بررسی‌های تخصصی و اطلاعاتی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا، متهم که با استفاده از آرم های دولتی از طریق اپلیکیشن واتساپ اقدام به فریب مالباختگان می کرد، شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان مازندران اظهار کرد: در ادامه رسیدگی به پرونده متهم خواهر وی که با هویتی جعلی در حال خرید و فروش طلاجات با وجوه کلاهبرداری شده توسط برادر خود بود نیز شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی به دام افتاد.

خورشاد افزود: متهمان که در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شده بودند در مواجهه با ادله کارشناسان لب به سخن باز کردند و به برداشت غیرمجاز از حساب ۱۴ نفر مجموعا بالغ بر ۱ میلیارد تومان اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی همچنین اظهار کرد: مجرمان سایبری با سوء استفاده از نام و لوگوی سازمان‌ها با ایجاد حساب کاربری جعلی در شبکه‌های اجتماعی منتسب به سازمانها دولتی اعتماد شهروندان را جلب و با پیشنهادات اغوا کننده آنها را ترغیب به اعلام اطلاعات کارت بانکی برای دریافت جوایز نقدی و دریافت رمز دوم یکبار مصرف جهت برداشت از حساب می‌کنند.

خورشاد خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند و شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

انتهای پیام

نظر شما