شناسهٔ خبر: 56005931 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

احیاء تعاونی‌ها موجب رونق اشتغال و مدیریت سرمایه است/لزوم ورود تعاونی‌ها به مسائل جدی اقتصادی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: تعاونی ها باید فعال تر شوند زیر احیاء تعاونی ها به پایداری اشتغال، کسب درآمد و جمع کردن سرمایه های خرد کمک می‌نماید.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی، با در مراسم هفدهمین جشنواره تعاونی های برتر ملی و افتتاح همزمان 457 طرح تعاونی سراسر کشور، که با حضور تعاون‌گران استان خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار داشت: تعاونی ها یکی از مؤلفه ها و پیشران های توسعه، پیشرفت و آبادانی هر منطقه است.

وی بیان کرد: در راستای توجه خاص و ویژه به حوزه تعاونی ها، در سفر سرپرست وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی به استان، تفاهم نامه ای در خصوص ایجاد تعاون شهر منعقد گردید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی افزود: در راستای اجرای طرح تعاون شهر در خراسان جنوبی، اتاق تعاون استان شهری را که فعالیت های تعاونی ها در آن بیشتر فراهم است را شناسایی نموده تا از فرصت سرمایه گذاری که در تعاون شهر فراهم شده، استفاده شود.

وی تصریح کرد: در پرداخت تسهیلات تبصره 16 ویژه اشتغالزایی، می توان برای صد نفر افراد تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره)، اداره کل بهزیستی و... که قابلیت همگرایی و همفکری با هم دارند، تعاونی تشکیل داد تا ضمن ایجاد اشتغال برای اعضای آن درآمدزایی نماید که البته این ایده جهت اجرا باید از ابعاد مختلف بررسی شود.

اشرفی ادامه داد: یکی از دغدغه های اعضا و سهامداران حوزه تعاون مدل نظارت بر حوزه تعاونی ها به‌ویژه در برگزاری سر وقت جلسات مجمع، حق و حقوق سهامداران و... می باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: برگزاری جلسات مجمع نباید تنها در راستای تقسیم سود برپا شود بلکه باید برای یکسال آینده تعاونی ها نیز هدف گذاری نماید.

وی افزود: در حوزه مرز بستر مناسی برای فعالیت تعاونی ها فراهم می باشد که باید از آن نهایت بهره را ببرند.

اشرفی با اشاره به اینکه در استان فضا و بستر برای فعالیت کار تعاونی ها فراهم است، متذکر شد: تعاونی ها باید فعال تر شوند زیر احیاء تعاونی ها به پایداری اشتغال، کسب درآمد و جمع کردن سرمایه های خرد کمک می نماید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی افزود: سرمایه اجتماعی مطلوبی که برای تعاونی ها ایجاد شده نباید خدشه دار شود بنابراین تعاونی ها می توانند در تصمیم سازی ها مشاوره داده و با نظرات کارشناسی خود نقش سازنده ای ایفا نمایند و البته لازم است به مسائل جدی استان ورود نمایند.

در این جلسه به صورت نمادین سه طرح حوزه تعاونی ها در استان افتتاح شدند. این طرح ها شامل شرکت تعاونی بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان (با اشتغالزایی 5 نفر و سرمایه گذاری 27 میلیارد ریال و 16 عضو) ، شرکت تعاونی مسکن مرکز آموزش 04 بیرجند (با اشتغال 200نفر و سرمایه گذاری به ارزش 72 میلیارد تومان با 22311 عضو ) و شرکت تعاونی فرادوخت مشکات (با اشتغال آفرینی 40 نفر و و سرمایه گذاری 35 میلیارد ریالی با 7 عضو) می باشد.

گفتنی است؛ این طرح ها با سرمایه گذاری 72037 میلیارد ریال با 2334 عضو و اشتغالزایی برای 245 نفر به صورت نمادین به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/۴۹۰۵

نظر شما