شناسهٔ خبر: 55988833 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

عملیات اکتشاف ماه ناسا مجددا با تاخیر مواجه شد

حمید تعالی منبع: tass  

سازمان فضایی ناسا برای بار دیگر تلاش برای پرتاب موشک ماه نورد آرتمیس را به تعویق انداخت. این بار دلیل تاخیر پیش آمده و لغو مجدد عملیات فوق، نشت هیدروژن مایع اعلام شده است.

صاحب‌خبر -

سازمان فضایی ناسا برای بار دیگر تلاش برای پرتاب موشک ماه نورد آرتمیس را به تعویق انداخت. این بار دلیل تاخیر پیش آمده و لغو مجدد عملیات فوق، نشت هیدروژن مایع اعلام شده است.

به گزارش سیناپرس، سازمان ملی هوانوردی و فضایی ایالات متحده (ناسا) روز شنبه عملیات پرتاب فضاپیمای غول پیکر SLS  و کپسول اوریون را که با هدف اکتشاف ماه آماده شده بود، به دلیل نشت هیدروژن مایع در حین بارگیری پیشران به تعویق انداخت. 

یک مقام ارشد ناسا در این رابطه گفت که تیم عملیاتی پرتاب از تلاش برای اعزام فضاپیمای آرتمیس صرف نظر کرد. این تصمیم دقیقا ساعت ۸ و نیم شب گذشته به وقت ایران اتخاذ شد، زیرا تیم فنی عملیات در حین بارگیری پیشرانه در مرحله هسته موشک سیستم پرتاب فضایی با نشت هیدروژن مایع مواجه شدند.

پی شناسایی این نقص فنی، تلاش های متعدد عیب یابی برای رسیدگی به آن انجام گرفت اما حتی با مهر و موم کردن مجدد منطقه قطع اتصال سریع که در آن هیدروژن مایع وارد موشک می شود، این مشکل برطرف نشد.به گزارش سیناپرس، در حال حاضر مهندسان به جمع آوری داده های جدید برای شناسایی دلیل این مشکل، ادامه می دهند.

گفته می شود سازمان و فضایی ناسا تلاش دیگری برای پرتاب موشک غول پیکر سیستم پرتاب فضایی  SLS  و کپسول اوریون را در ششم سپاتمبر برابر با سه شنبه پانزدهم شهریور انجام خواهد داد.

به گزارش سیناپرس، بحث زمان و پنجره زمانی پرتاب موشک جهت رسیدن به هدف تعیین شده بسیار کوتاه بوده و تا ششم سپتامبر بسته می شود به همین دلیل مهندسین ناسا تلاش می کنند این عملیات را در موعد مقرر انجام دهند.

 بیل نلسون، رئیس ناسا، ضمن تایید این اطلاعات اعلام کرد:  پنجره زمانی پرتاب موشک در حال بسته شدن است اما ما تا زمانی که همه شرایط مهیا نباشد، عملیات آرتمیس را شروع نخواهیم کرد. این یک روش عملیاتی استاندارد است و ادامه خواهد داشت.

در خاتمه گفتنی است پرتاب اولیه برای ۲۹ آگوست برابر با هفتم شهریور ماه برنامه ریزی شده بود اما به دلایل فنی و بروز مشکلاتی که شامل نشت سوخت نیز می شد، به تعویق افتاد.

مترجم: حمید تعالی
منبع: tass
 

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

نظر شما