شناسهٔ خبر: 55984868 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بار دیگر پرتاب ماموریت آرتمیس ۱ به تعویق افتاد

سازمان هوا فضای آمریکا (ناسا) بار دیگر پرتاب موشک "آرتیمس-۱" را که قرار بود فضانوردان را به کره ماه اعزام کند، لغو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛ شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر گزارش داد که سازمان هوا فضای آمریکا (ناسا) بار دیگر پرتاب موشک "آرتیمس-۱" را که قرار بود فضانوردان را به ماه اعزام کند، لغو کرد.

<div id="video-display-embed-code_8485908"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3564307/8485908?width=600&height=300"></script></div>

پرتاب این موشک به توصیه تیم‌های کارشناسی ناسا به تعویق افتاده است.

این دومین تلاش ناسا در هفته جاری برای پرتاب موشک‌های عظیم نسل بعدی خود خواهد بود.

اولین تلاش ناسا برای پرتاب در روز دوشنبه بود، پس از اینکه یکی از چهار موتور RS-۲۵ نتوانست به دمای مناسب برای بلند شدن برسد.

ماموریت آرتمیس I از موشک سیستم پرتاب فضایی (SLS) با ارتفاع ۳۲۲ فوت و کپسول خدمه اوریون در بالای آن تشکیل شده است. در صورت موفقیت آمیز بودن پرتاب، ماموریت ۳۹ روزه SLS، اوریون بدون سرنشین و در ارتفاع کمتر از ۴۰۰۰ کیلومتر خواهد بود.

انتظار می‌رود، این موشک در ۱۱ اکتبر سال جاری به اقیانوس سقوط کند. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، ناسا ماموریت خود را پس از سالیان زیاد در ماه انجام خواهد داد. 

مقامات ناسا گفته اند در صورتیکه پرتاب این موشک موفقیت آمیز باشد در مرحله بعدی زمینه ارسال انسان به کره ماه را فراهم می‌کنند.

آمریکا که از حدود نیم قرن پیش مدعی ارسال انسان به فضا شد، تاکنون این سفر را تکرار نکرده است.

روسیه هفت سال پیش اعلام کرد درباره ادعای فرود فضانوردان امریکایی در کره ماه باید تحقیقات صورت گیرد.

نظرسنجی سال گذشته نشان داد ۲۵ درصد مردم اروپا و ۵۰ درصد مردم روسیه سفر انسان به کره ماه را دروغ می‌پندارند و تصاویر این فرود را ساختگی میدانند.

نظر شما