شناسهٔ خبر: 55969203 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

فاز اول پروژه ملی فیبر نوری پیشگامان در شهر یزد به بهره برداری رسید

به مناسبت هفته دولت ، در روز سه شنبه 8 شهریور 1401 در طی مراسم رسمی پروژه ملی فیبر نوری پیشگامان با حضور مقامات عالی کشور به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

 گروه تعاونی پیشگامان؛30 کیلومتر فیبر نوری با امکان دسترسی کاربر نهایی به سرعت بیش از ۹۰۰ مگابیت بر ثانیه در فاز نخست پروژه ملی FTTX پیشگامان در تاریخ ۸ شهریور توسط شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات افتتاح شد.

مهندس بمانی پور مدیرعامل شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات در خصوص اجرایی شدن این پروژه ملی اذعان داشت که اجرای پروژه ملی فیبر نوری پیشگامان در سه فاز طراحی و اجرا می گردد که در هر فاز امکان پوشش اینترنت  FTTX برای 30 هزار خانواده و کسب و کار فراهم خواهد شد.

فاز اول از این پروژه با سرمایه گذاری 30 میلیارد تومانی در مراحل پایانی خود قرارداشته و فاز دوم آن نیز در انتهای سال 1401 به اتمام خواهد رسید.

بنابراین با اجرای فاز دوم از این پروژه ملی، تا پایان سال جاری 60 هزار کاربر تحت پوشش اینترنت FTTX پیشگامان قرار خواهند گرفت.

گفتنی است این طرح با حضور جناب آقای دکتر زارع پور وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونین وزیر، دکتر محمد رضا پاکدل مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار یزد، رئیس کمیسیون نظارت و عضو کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد، مدیر عامل گروه‌ تعاونی پیشگامان و مدیر عامل شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات و سایران مدیران بخش ICT استان در شهر یزد به بهره برداری رسید.

پیشگامان در راستای توسعه صنعت ICT کشور و افزایش رضایتمندی کاربران، به عنوان یکی از اپراتورهای متعهد در اجرای پروژه ملی فیبر نوری با سرمایه گذاری عظیم و استفاده از پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا، سرویس اینترنت FTTX را به هموطنان گرامی ارائه می دهد.

mp4

 

 

نظر شما