شناسهٔ خبر: 55848425 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

فرماندار سراوان در گفت و گو با ایلنا خبر داد ؛

گلایه مردم سراوان از کاهش سهمیه سوخت در این شهرستان/ساخت انبار فرآورده‌های نفتی، وعده ای که به سرانجام نرسید

فرماندار سراوان گفت: موضوع کاهش سهمیه سوخت سراسری است که این موضوع باعث دلخوری برخی مردم شده است.

صاحب‌خبر -

سعید تجلیلی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: طبق توضیحاتی که به بنده داده شده کاهش سهمیه سوخت در سراسر کشور صورت گرفته که شاید برای سایر نقاط کشور به دلیل عدم خرید و فروش بنزین و برخورداری از جایگاه های CNG بیشتر ، ممکن است خیلی واکنش مردم را به دنبال نداشته باشد اما در سیستان و بلوچستان به دلیل کمبود زیرساخت های این چنینی نارضایتی مردم را به دنبال داشته است. 

وی افزود: تنها جایی که کاهش سهمیه سوخت نارضایتی مردم را به دنبال داشته سیستان و بلوچستان بوده که آن هم به دلیل  نزدیکی به مرز و فروش بنزین است.

تجلیلی خاطر نشان کرد: علاوه بر این، بُعد مسافت در استان بسیار زیاد است و کمترین مسافت ها 150 تا 170 کیلومتر است و نه جایگاه CNG وجود دارد و نه سوخت کافی و بخشی از اعتراضات به دلیل طولانی بودن مسافت هاست و بخشی دیگر به دلیل فروش سوخت در شهرهای مرزی مانند سراوان است که باعث نارضایتی مردم شده است.

فرماندار سراوان خاطر نشان کرد: در هرصورت ما اعتراض خودمان را به استاندار اعلام کرده ایم و امیدواریم موضوع به صورت ویژه پیگیری شود .

سراوان جایگاه CNG ندارد 

فرماندار سراوان در ادامه گفت: در سراوان جایگاه CNG وجود ندارد و با وجود 4 شهرستان در اطراف سراوان، متاسفانه انبار فرآورده های نفتی نداریم و باید از انبار های شهرستان های اطراف استفاده کنیم .این موضوع از 15 سال پیش در حال پیگیری است و متاسفانه به دلیل مخالفت های  وزارت نفت به نتیجه نرسیده است.

وی افزود: به شدت شرکت نفت کمبود کشنده دارد و خیلی از کشنده ها به دلیل اینکه شرکت نفت مبلغ جزئی برای حمل می دهد کشنده ها کارهای دیگری با هزینه های بالاتر انجام می دهند .

تجلیلی عنوان کرد:بیشتر مردم سیستان و بلوچستان با مسافر کشی روزگار می گذرانند و نیاز است دولت تدبیر ویژه ای برای حل مشکل کاهش سوخت در استان داشته باشد.

 

نظر شما