شناسهٔ خبر: 55843805 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

قهرمان المپیک: آقا تختی تک گل باغ پهلوانی است/ نه استخدام شدم و نه قول‌های مسئولان انجام شد

محمدرضا گرایی گفت: تنها برای شادی دل مردم تمرین می‌کنم و به قول‌هایی که داده شده توجهی ندارم.

صاحب‌خبر -

محمدرضا گرایی نماینده وزن ۶۷ کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی گفت: پنجم شهریورماه زادروز جهان پهلوان تختی و روز ملی کشتی را به تمامی مردم ایران به ویژه جامعه بزرگ و پرافتخار کشتی کشور تبریک می‌گویم. آقا تختی تک گل باغ پهلوانی است و الگوی بسیار خوبی از نظر اخلاقی برای تمامی ورزشکاران به خصوص کشتی گیران محسوب می‌شود.

اتحادیه جهانی کشتی رنکینگ نهایی برترین فرنگی کاران و آزاد کاران جهان را برای حضور در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ صربستان اعلام کرد که محمدرضا گرایی و محمدهادی ساروی در صدر اوازان ۶۷ و ۹۷ کیلوگرم قرار دارند.

او با بیان اینکه الگو و کسی که در کشتی بسیار دوستش دارد حمید سوریان است، گفت: هدف من از همان اول هم کسب مدال طلای المپیک و جهان بود که خدا را شکر با کمک پدر و مادرم، مربیانم و کادر فنی تیم ملی و حمایت‌های فدراسیون به این مهم دست پیدا کردم. در حال حاضر نیز انگیزه ام به جهت کسب افتخار برای کشورمان بسیار بالاست و تا زمانی که بتوانم ادامه دهم، به دنبال کسب خوشرنگ‌ترین مدال‌ها خواهم بود.

قهرمان جهان و المپیک در مورد قول‌هایی که سال گذشته مسئولان پس از مدال آوری المپیک به وی دادند گفت: نیت اصلی من خوشحال کردن دل مردم است و به دنبال محقق شدن قول‌ها نیستم، اما برای اینکه جواب سئوال شما را داده باشم می‌گویم که هنوز نه استخدام شدم و نه قول‌ها انجام شده است.

ملی پوش وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی در رقابت‌های جهانی صربستان در مورد فشار روانی که بر دوشش وجود دارد گفت: توقع مردم از من بالا و به حق است، خدا را شکر کشتی همیشه افتخارآفرین بوده و امیدوارم که هم تیم آزاد و هم تیم فرنگی از رقابت‌های پیش رو با دست پر برگردد.

او در مورد اینکه رابطه اش با محمد بنا پس از کسب مدال‌های المپیک و جهانی چگونه است گفت: محمد بنا را دوست دارم و وی به کشتی گیران خوب انگیزه می‌دهد، اما پس از کسب مدال سختگیر‌تر شده و می‌دانم که همه‌ی این سخت گیری‌ها فقط برای موفقیت تیم ملی و اهتزاز پرچم مقدس کشورمان در میادین جهانی و المپیک است.

گرایی در مورد رابطه اش با سایر ملی پوشان گفت: در اردو با محمدعلی هم اتاق هستم و واقعا حضور وی یک نعمت است، البته وی از من سنگین‌تر و پرزورتر است و از زمانی که یاد دارم فنون خود را روی من اجرا می‌کرده (با خنده)، اما حضور وی که بسیار دوست می‌دارمش باعث می‌شود که کمتر احساس دلتنگی و دوری از خانواده را داشته باشم. با سایر ملی پوشان نیز رابطه‌ی خوبی دارم و همه‌ی آن‌ها برای من عزیز و محترم هستند.

ملی پوش کشورمان در پایان خاطرنشان کرد: کشتی به عنوان ورزش اول، در بین مردم جایگاه ویژه دارد و من و سایر ملی پوشان فقط به دنبال شادی دل مردم و افتخارآفرینی برای ایران عزیز هستیم و امیدوارم با توکل به خدا، در رقابت‌های جهانی موفق باشیم.

نظر شما